Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Re: Concessie GD (2020-2029)
Was te verwachten, voor die 2 slagen naar Eelde op een dag kan een aparte huisstijl niet uit.
Iemand trouwens enig idee of de buitenomroep al geïnstalleerd is op de Oranje CapaCity's? Volgens de Ambitie 2030 website van OVBGD zou die op de Q-links komen maar als ie er nu al op zit scheelt dat in september met het in het gareel houden van de nieuwe studenten ;)
Iemand trouwens enig idee of de buitenomroep al geïnstalleerd is op de Oranje CapaCity's? Volgens de Ambitie 2030 website van OVBGD zou die op de Q-links komen maar als ie er nu al op zit scheelt dat in september met het in het gareel houden van de nieuwe studenten ;)
Re: Concessie GD (2020-2029)
Wat is überhaupt het nut van een buitenomroep, behalve dat je automobilisten kunt uitschelden?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie GD (2020-2029)
Een automatische buitenomroep kan omroepen wat de bestemming is van de bus, buitengewoon praktisch voor slechtzienden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Dat zal inderdaad het primaire doel van de buitenomroep wel zijn, maar dat betekent niet dat dat het enige doel hoeft te zijn. Je kan het bijvoorbeeld ook gebruiken om "overtreders" van het instapbeleid aan te spreken, ouders met kinderwagen te laten weten dat ze bij deur 3 in moeten stappen omdat die plaats nog vrij is, passagiers vragen achterin in te stappen in verband met drukte, fietsers die gevaarlijk in de bocht staan vragen te verplaatsen en zo zijn er vast nog meer mogelijkheden te bedenken. Ik ga er vanuit dat de chauffeurs ook een knop krijgen op het dashboard om, net als via de binnenomroep, de buitenomroep zelf te kunnen gebruiken.
Daarnaast kan de buitenomroep ook gebruikt worden door chauffeurs om "tingting" te roepen, want ja: trambel is gevoelig in Groningen.
Daarnaast kan de buitenomroep ook gebruikt worden door chauffeurs om "tingting" te roepen, want ja: trambel is gevoelig in Groningen.
Re: Concessie GD (2020-2029)
In dat geval zou ik eerder heel hard muziek afspelen door de buitenomroep. De wielen van de bus gaan rond en rond (A)Nicketick schreef:Daarnaast kan de buitenomroep ook gebruikt worden door chauffeurs om "tingting" te roepen, want ja: trambel is gevoelig in Groningen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie GD (2020-2029)
Waarom is een trambel gevoelig in Groningen dan?Nicketick schreef:Daarnaast kan de buitenomroep ook gebruikt worden door chauffeurs om "tingting" te roepen, want ja: trambel is gevoelig in Groningen.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Google is uw beste vriend :Y
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie GD (2020-2029)
Blijkbaar dus omdat er een regiotram afgewezen is. Maar zou het wel apart vinden als de elektrische bussen om die reden niet van een trambel worden voorzien.
Laatst gewijzigd door Michael op wo 14 aug 2019, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Dat zijn ze dus wel
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Oh. Ik haalde eruit dat dat dus niet het geval was
Re: Concessie GD (2020-2029)
Nou, niet alle bussen zijn elektrisch. Voor Qlink 6 en 15 blijven er voorlopig gewoon Citaro's rijden voor zover ik weet.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie GD (2020-2029)
Ik kom niet zover met googlen op Groningen en trambel.bys1 schreef:Google is uw beste vriend :Y
Maar misschien ligt dat wel aan mij :X
Re: Concessie GD (2020-2029)
Ik kreeg ook vrijwel geen resultaat. Toevallig 1 nieuwsartikel wat achter een betaalmuur zat waarvan ik een klein stukje kon lezen wat dus net genoeg was om eruit te halen dat het met die regiotram te maken zou hebben
Re: Concessie GD (2020-2029)
Echt een trambel kan je dat niet noemen, het is meer het geluid van een speelgoedtreintje dat onder een kerstboom rijdt... Of ze moeten het geluid gewisseld hebben deze zomer met de ombouw.julsteren schreef:Dat zijn ze dus wel
Maar de reden van mijn opmerking over de trambel is dat het onderwerp tram nogal gevoelig ligt na het klappen van de regiotram (wat ons Q-Link opleverde *bus*). Hier een tijdlijn: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/202439/G ... schiedenis
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie GD (2020-2029)
De eerste Setra is onderweg: https://twitter.com/fredbergman/status/ ... 18273?s=09
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie GD (2020-2029)
Ik moet zeggen dat de kleur mij op de Setra's al beter bevalt, maar misschien komt het ook wel om dat ik er langzaam aan gewend raak.
Re: Concessie GD (2020-2029)
De zwarte folie lijkt ook een beetje mat te worden als deze wat viezig is. Vind dit wel een mooi effect geven, vind matzwart eigenlijk mooier dan glanzend zwart.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Zo heb ik in Zwolle een SNG na een testrit voorbij zien komen... Alleen dan met Ke-deng Ke-deng over de buiten omroep en een personeels lid dat zwaaiend door de cabinedeur aan het meezingen was _O-bys1 schreef:In dat geval zou ik eerder heel hard muziek afspelen door de buitenomroep. De wielen van de bus gaan rond en rond (A)Nicketick schreef:Daarnaast kan de buitenomroep ook gebruikt worden door chauffeurs om "tingting" te roepen, want ja: trambel is gevoelig in Groningen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie GD (2020-2029)
De 3410 (CapaCity L) rijdt rond met nieuwe bekleding.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Krijgen de busjes van het publiek vervoer ook de nieuwe huisstijl?
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie GD (2020-2029)
Nee publiek vervoer staat buiten deze concessie.
Wel komt er 1 type 8 persoonbus voor bediening op de rustige momenten van bepaalde streeklijnen.
Die komt wel in de nieuwe kleuren, ook krijgen deze busjes een lijnfilm, communicatie met de grote bussen etc. Mooie kwaliteitsslag op dat gebied
Wel komt er 1 type 8 persoonbus voor bediening op de rustige momenten van bepaalde streeklijnen.
Die komt wel in de nieuwe kleuren, ook krijgen deze busjes een lijnfilm, communicatie met de grote bussen etc. Mooie kwaliteitsslag op dat gebied
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Ik weet niet of het volgende artikel nog nieuwe onthullingen bevat, maar ik deel hem toch maar even: https://www.ovnieuwsuitgroningen.nl/201 ... naar-2020/
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Ik heb nog steeds niets gehoord van wat er op de streeklijnen moet gaan rijden qua geleed materieel, want zonder geleed materieel gaat Qbuzz het denk ik niet redden op de streeklijnen.
Enige plaatje wat er is is deze van https://ovbureau.nl/ambitie2030:
De Ebusco 2.2 komt blijkbaar tegenwoordig ook in 18m uitvoering, maar die is alleen besteld in 12m uitvoering (en die wordt ook door Ebusco gepresenteerd op Busworld in de nieuwe Streek livery). De huidige 18m bussen mogen niet mee, want die voldoen niet aan de eisen. De huidige Q-link Blauw bussen hebben de verkeerde stoelen (al is dat om te bouwen natuurlijk) en zouden mogelijk naar Utrecht gaan. En ik vermoed dat er met Q-link 6 + 12 te weinig Citaro's met streekstoelen overblijven om deze in te zetten voor de streeklijnen.
Iemand enig idee waarmee Qbuzz geleed op de streek gaat rijden?
Enige plaatje wat er is is deze van https://ovbureau.nl/ambitie2030:
De Ebusco 2.2 komt blijkbaar tegenwoordig ook in 18m uitvoering, maar die is alleen besteld in 12m uitvoering (en die wordt ook door Ebusco gepresenteerd op Busworld in de nieuwe Streek livery). De huidige 18m bussen mogen niet mee, want die voldoen niet aan de eisen. De huidige Q-link Blauw bussen hebben de verkeerde stoelen (al is dat om te bouwen natuurlijk) en zouden mogelijk naar Utrecht gaan. En ik vermoed dat er met Q-link 6 + 12 te weinig Citaro's met streekstoelen overblijven om deze in te zetten voor de streeklijnen.
Iemand enig idee waarmee Qbuzz geleed op de streek gaat rijden?
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
https://www.ovnieuwsuitgroningen.nl/201 ... pnieuw-in/
Hier staat ook wat er met de stallingen in provincie Groningen gaat gebeuren. Nieuwe stalling op Driebond was de meeste hier wel bekend. Leek. Uithuizen, Veendam en Winschoten gaan dicht en dat gaat herverdeeld worden over de nog overblijvende stallingen en een stalling in Pekela. Verder wat hier nog niet bij staat is dat er een dependance komt verderop op de Peizerweg.
Hier staat ook wat er met de stallingen in provincie Groningen gaat gebeuren. Nieuwe stalling op Driebond was de meeste hier wel bekend. Leek. Uithuizen, Veendam en Winschoten gaan dicht en dat gaat herverdeeld worden over de nog overblijvende stallingen en een stalling in Pekela. Verder wat hier nog niet bij staat is dat er een dependance komt verderop op de Peizerweg.
Grt. Stefan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten