Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:We hebben hier geen missers in de NS marketing topic, maar anders was dit een mooie voor geweest... Ik kreeg een mailing waarin NS me een cadeau aanbiedt: een gratis upgrade naar 1e klasse in het weekend. Logisch natuurlijk om die aan een reiziger met 1e klas WeekendVrij aan te bieden
Ik kreeg hem ook, al heb ik zelf een tweede klas Weekend Vrij. Na die actie van de Spoordeelwinkel en deze actie kun je tot en met 5 januari wel gaan staan in de eerste klas.
Maar de marketingafdeling doet wel rare dingen ja. Zo krijg ik ook wel eens een aanbieding voor een meereiskaart, terwijl als ze een beetje gaan filteren, ze zo kunnen zien dat dit een beetje onlogisch is.
Mijn 2835 reed vanochtend met een losse ICM-IV en was niet erg ruim, zelf mocht ik het hele traject van Rotterdam naar Utrecht staan. 's Middags was het met de 654 (2x ICM-III) ook best druk. Omreizigers vanwege de werkzaamheden in Brabant?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ik heb de 2800 in het weekend al een hele tijd niet op grotere inzet dan losse ICM-stelletjes kunnen betrappen. In normale situaties is de trein dan zo ongeveer zitvol, wat dus een goed uitgemeten inzet is. Maar bij afwijkingen is het direct vragen om problemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik zou gisternochtend een 2800 hebben die gereden werd door een losse ICM-III. Daar en ik niet ingestapt omdat het van Rotterdam naar Utrecht al bij Rotterdam Alexander al Haring-In-Ton-Vervoer was. Toch maar even gewacht op de Intercity naar Leeuwarden van 15 minuten later. Deze was ook vrij druk, maar iedereen had (voor zover ik heb kon overzien) wel een zitplaats.
Vlak voordat ik vanmiddag op Schiphol aankwam met de 3343, zag ik dat de 934 niet reed. Even later verscheen een melding van een defecte trein op de Westtak. De ICD's van 12:37 en 12:40 werden ook geschrapt, dus maar de 1836 genomen en in Leiden overgestapt op de 2236. Aankomst in Rotterdam was met +30.
Ik zit in een 2e klasse rijtuig die nog wel lege stoelen heeft maar er zijn geen lege reserverings-displays. In Deventer was het perron behoorlijk vol.
en-es schreef:Op tijd in Wolfsburg aangekomen. Na Rheine zat IC143 goed vol en na Minden had niet iedereen een zitplaats.
Mijn ervaring met de IC Berlijn op de laatste dagen van een weekend (bijvoorbeeld zondag of tweede kerst/paasdag) is dat deze buiten het hoogseizoen niet overvol de grens overgaat, maar tussen Osnabrück en Hannover v.v. altijd overvol is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
In de s5300 rijdt een klassiekje en een Break. Ik neem dus maar aan dat de geplande inzet tegenwoordig op zijn Belgisch een volstrekt willekeurige mix van beide is.
Als je dat in een Keolis trein voorbij hebt horen komen is daar niets aangelogen hoor (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ja en in een driedelige FLIRT mag je 1e klas dus niet praten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Vandaag met ICE220 van Düsseldorf naar Baarn gereist. Op het perron in Düsseldorf Hbf stonden veel landgenoten die met de Nightjet waren aangekomen, waaronder ook ski-volk. De ICE was matig gevuld. In Arnhem stapten een man en kind in en de man had een grote tas vol vuurwerk bij zich. Vraag me af of dat toegestaan is? Krappe aansluiting in Utrecht Centraal op de sprinter naar Baarn zonder problemen gehaald. Reizigers die in Baarn wilden overstappen richting Hilversum hadden mazzel. Die sprinter had een paar minuten vertraging.