Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Wat dat laatste betreft: zodra het busstation Zwarteweg een feit is, zullen 357/358 niet meer over het veilingterrein riiden, maar halteren op nieuw aan te leggen haltes op de Legmeerdijk. Lijn 171 zou dan de noordkant van de veiling (Zwarteweg) gaan bedienen, zo heb ik het in ieder geval begrepen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat was eerst wel het plan maar volgens mij is de bouw van de haltes geschrapt omdat het te duur werd bevonden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat zou best eens kunnen, Vinny, want het probleem lag hem in het feit, hoe de halte aan de overzijde van de Legmeerdijk (richting Amstelveen) bereikbaar te maken. Dat moest dan met een tunnel of een viaduct over de weg, wat natuurlijk dure oplossingen zijn. Passagiers via de weg over laten steken op de Legmeerdijk is geen optie.
Er zou gekeken kunnen worden of de bussen misschien gebruik kunnen maken van de rotonde op het veilingterrein om te halteren, maar dan zal de rotonde aangepast moeten worden en dat is eigen terrein van de veiling.
Ik heb daar verder niks meer over gelezen, alleen dat haltes maken op de Legmeerdijk “moeilijk” lag.
Er zou gekeken kunnen worden of de bussen misschien gebruik kunnen maken van de rotonde op het veilingterrein om te halteren, maar dan zal de rotonde aangepast moeten worden en dat is eigen terrein van de veiling.
Ik heb daar verder niks meer over gelezen, alleen dat haltes maken op de Legmeerdijk “moeilijk” lag.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ja als ze met enorm oversized oplossingen op de proppen komen (een fly-over bouwwerk over de Legmeerdijk met rolstoeltoegankelijke liften ) dan is het natuurlijk niet heel vreemd dat er iemand op staat die dat te duur gaat vinden :X
Het probleem is zo makkelijk op te lossen:
https://goo.gl/maps/FBb33aaRWVEgwJ778
Deze ingang openstellen voor het busverkeer van- en naar de veiling zodat je vlak voor de hoofdingang gewoon een bushalte zonder toeters en bellen kunt aanleggen. Maar dat is waarschijnlijk te weinig fancy voor de beleidsmakers
Het probleem is zo makkelijk op te lossen:
https://goo.gl/maps/FBb33aaRWVEgwJ778
Deze ingang openstellen voor het busverkeer van- en naar de veiling zodat je vlak voor de hoofdingang gewoon een bushalte zonder toeters en bellen kunt aanleggen. Maar dat is waarschijnlijk te weinig fancy voor de beleidsmakers
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik weet niet waar die haltes gepland waren, maar letterlijk voor de bloemenveiling ligt een VOP over de Legmeerdijk: https://www.google.nl/maps/@52.2577713, ... 384!8i8192fred1954 schreef: Er zou gekeken kunnen worden of de bussen misschien gebruik kunnen maken van de rotonde op het veilingterrein om te halteren, maar dan zal de rotonde aangepast moeten worden en dat is eigen terrein van de veiling.
Overigens komt er wel een fietstunnel bij de kruising Legmeerdijk / N196: https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... et_project
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Maar als er een bushalte komt dan worden hier te veel voetgangers verwacht en wordt zowel de doorstroming als de veiligheid een probleem. Vandaar dat er een ongelijkvloerse oplossing was bedacht.Ik weet niet waar die haltes gepland waren, maar letterlijk voor de bloemenveiling ligt een VOP over de Legmeerdijk:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Overigens waren de haltes gepland tussen de hoofdingang en de huidige fly-over voor de bloemenkarren over de N231, waarbij, als er een keuze zou worden gemaakt voor een fly-over voor o.a. buspassagiers, deze naast de huidige “karretjes” fly-over zou komen.
Maar te duur........ :(
Maar te duur........ :(
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik ga iets proberen.
Er mag iets aan de reclame van Iveco 2718 gedaan worden: in ieder geval aan de voorkant en de linkerzijkant is de bestickering niet goed bevestigd, want diverse randjes flapperen. Liever zou ik de reclame helemaal weg zien, al kan ik me voorstellen dat dit te ver gaat.Jurre schreef:@Jurre
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik lees en antwoord wanneer ik tijd heb, maar lokquotes hebben hier een negatieve invloed op.
Overigens vallen busreclames buiten mijn scope.
Overigens vallen busreclames buiten mijn scope.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het was te proberen. Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dit soort dingen kan je überhaupt beter op Twitter gooien lijkt me. Grote kans dat die het naar de juiste persoon doorgezet krijgen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Tot nog toe heb ik wisselende ervaringen met de klantenservices van regionale vervoersbedrijven, ongeacht het kanaal waardoor ik mijn klacht verstuur. Daarnaast heb ik mijn Twitteraccount om diverse redenen al lang geleden verwijderd en vind ik het niet zo fijn om een nieuw account aan te maken, alleen maar om af en toe contact te hebben met een vervoersbedrijf. Dan krijg ik vooralsnog het idee dat communicatie via insiders op het forum effectiever verloopt wanneer mogelijk, nu dus even niet.
Desondanks blijf ik zoeken naar manieren om dit soort dingen op een prettige manier door te geven, tips zijn dan ook altijd welkom. :)
Desondanks blijf ik zoeken naar manieren om dit soort dingen op een prettige manier door te geven, tips zijn dan ook altijd welkom. :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Bus 9748 kwam ik gisteren met lijnkleur en oranje bestemmingstekst tegen. Hoe het gaat met de ombouw van andere ex-Schipholnetbussen weet ik niet, donderdag kwam ik er nog twee tegen met volledig witte displaytekst.
Wel was het lijnnummer wit, terwijl de bus op lijn 347 reed. :(
Wel was het lijnnummer wit, terwijl de bus op lijn 347 reed. :(
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Worden de lijnennetkaarten eigenlijk nog geprint?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ze worden toch nog in bushokjes opgehangen, mag ik hopen? :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
In de kerstvakantie 2019 ben ik in AML geweest en de nieuwe lijnennetkaart hangt er nog steeds niet. Lijn 180 rijdt volgens de lijnennetkaart nog steeds het traject P30 - Beechavenue v.v. :?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ook nog witte omlijstingen van de deuren zag ik toevallig. :)TLP schreef:Bus 9748 kwam ik gisteren met lijnkleur en oranje bestemmingstekst tegen. Hoe het gaat met de ombouw van andere ex-Schipholnetbussen weet ik niet, donderdag kwam ik er nog twee tegen met volledig witte displaytekst.
Wel was het lijnnummer wit, terwijl de bus op lijn 347 reed. :(
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ben bang dat dat zo blijft n-evo. Ik vind het ook niet mooi, niet passen bij R-net.
@TLP: lijn 347 heeft een ook wit lijnnummer, dus dat klopt. :D
@TLP: lijn 347 heeft een ook wit lijnnummer, dus dat klopt. :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik reed woensdag achter een ex-Schipholnet Citea, maar die toonde gewoon de juiste lijnkleuren (volgens mij oranje voor lijn 347).
Eigenlijk zag ik zelfs pas dat het een ex-Schipholnet Citea was, nadat ik hem had ingehaald.
Eigenlijk zag ik zelfs pas dat het een ex-Schipholnet Citea was, nadat ik hem had ingehaald.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat is ook de goede combinatie: geel/oranje lijnkleur met wit lijnnummer. Of dit een goed leesbare combinatie is, is een ander verhaal.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Even geleden was hier in ieder geval nog medegedeeld dat er een onderzoek liep om de lijnnummers van de Elandsgracht-lijnen op de Citea's en Iveco's (terug) te veranderen van wit naar zwart...
Wat betreft de huisstijl ben ik het ook eens dat het niet echt netjes is, maar zolang er geen boete staat op het niet doorvoeren van een huisstijl tot een bepaalde hoogte, is de vervoerder vrij om niet meer kosten dan strikt noodzakelijk te maken.
Wat betreft de huisstijl ben ik het ook eens dat het niet echt netjes is, maar zolang er geen boete staat op het niet doorvoeren van een huisstijl tot een bepaalde hoogte, is de vervoerder vrij om niet meer kosten dan strikt noodzakelijk te maken.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Wat zou er aan de hand zijn op de zuidelijke Amstelveenseweg dat de meeste bussen richting Amstelveen gedurende dit weekend tussen haltes VU Medisch Centrum en Kalfjeslaan 10 minuten vertraging oplopen? Dat stuk van de Amstelveenseweg staat in de middagspits nog wel eens vast tot aan de Van Nijenrodeweg maar meestal niet tot de Kalfjeslaan, tenzij er werkzaamheden zijn of een evenement is in het Amsterdamse Bos, maar over beide kan ik niets vinden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De Beneluxbaan is dicht. Mede hierdoor rijdt de tram extra vaak en rijdt buslijn 55 tussen Amstelveen-Zuid en het Busstation.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Uiteraard. Waar een wegafsluiting in het weekend al dan niet voor kan zorgen... :X
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
In het afgelopen weekend was inderdaad de stadsroute Amsterdam - Amstelveen en verder v.v. via de Amstelveenseweg de enige fatsoenlijke manier om op je bestemming te komen. En dat was te merken ook..... :( Voorzover ik kon zien waren de verkeerslichten Kalfjeslaan ri. Amstelveen de boosdoeners. Die hadden m.i. wel wat ruimer afgesteld mogen worden gedurende afgelopen weekend. Ri. Amsterdam was het ook druk op de Amstelveenseweg, maar dat was nog te doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten