Ik weet niet of je van vroeg opstaan bent, maar als je de eerste RE19 uit Arnhem neemt op zaterdag kan je in Oberhausen overstappen op een wintersporttrein naar Winterberg. Die wordt gereden met rijtuigen en een dieselloc en je mag er in met een NRW-ticket. Eind van de zaterdagmiddag gaat hij ook weer terug.julsteren schreef:Leuk idee, die stations staan sowieso hoog in het lijstje *O*
Bordjestopic
Re: Bordjestopic
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic
Heb je Rommelsheim al? (Met dank aan ArrivaBas in het kortevragentopic; staat ook niet op de NRW-spoorkaart 2020...)Suus schreef:Hele lijst stations
Re: Bordjestopic
Er is een station Rommelsheim? Ik ken alleen deze zes tussenstops:
Binsfeld
Bubenheim
Jakobwüllesheim
Vettweiß
Zülpich
Nemmenich
En ja, deze lijn was zoals je kon zien topsport :X
Binsfeld
Bubenheim
Jakobwüllesheim
Vettweiß
Zülpich
Nemmenich
En ja, deze lijn was zoals je kon zien topsport :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic
Hé, ik heb een ander bordje in Bubenheim. :)
Wat betreft Rommelsheim: geen idee; ik zie ook alleen maar in die folder neu! staan. En zelfs als er gestopt wordt, is het nog maar de vraag of er een stationsbord is. Anderzijds; misschien komt de hele lijn nu wel voor "gewone" bordjes in aanmerking.
Wat betreft Rommelsheim: geen idee; ik zie ook alleen maar in die folder neu! staan. En zelfs als er gestopt wordt, is het nog maar de vraag of er een stationsbord is. Anderzijds; misschien komt de hele lijn nu wel voor "gewone" bordjes in aanmerking.
Re: Bordjestopic
De spoorlijn is geen eigendom van DB Netz. Hoewel dat niet hoeft te betekenen dat er geen standaard blauwe stationsbordjes staan in DBAG-lettertype (Euregio Verkehrsschienennetz heeft ze wel op hun spoorlijnen Herzogenrath - Stolberg Hbf, Stolberg Hbf - Stolberg-Altstadt en Stolberg Hbf - Langerwehe), heeft de Rurtalbahn op geen enkele van de vier spoorlijnen die ze beheren dat type bordjes staan, maar alleen maar bordjes in een eigen huisstijl.
In die nieuwe dienstregeling staat Bubenheim zo te zien niet, dus dit wordt weer een leuk klusje :')
In die nieuwe dienstregeling staat Bubenheim zo te zien niet, dus dit wordt weer een leuk klusje :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic
En toen waren het er nog maar zesentwintig. Of zeventwintig?
Suus schreef:Rommelsheim?
- Ubbedissen (Bielefeld)
- Euskirchen-Grossbüllesheim (Euskirchen)
- Scheven (Euskirchen)
- Weilerswist-Derkum (Euskirchen)
- Gelsenkirchen-Buer Nord (Gelsenkirchen)
- Gelsenkirchen-Hassel (Gelsenkirchen)
- Arsbeck (Heinsberg)
- Brachelen (Heinsberg)
- Dalheim (Heinsberg)
- Erkelenz (Heinsberg)
- Hückelhoven-Baal (Heinsberg)
- Wegberg (Heinsberg)
- Beringhausen (Hochsauerlandkreis)
- Messinghausen (Hochsauerlandkreis)
- Oerlinghausen (Lippe)
- Halver-Oberbrügge (Märkische Kreis)
- Kierspe (Märkische Kreis)
- Lendringsen (Märkische Kreis)
- Herrath (Mönchengladbach)
- Mönchengladbach-Genhausen (Mönchengladbach)
- Marl Mitte (Recklinghausen)
- Marl-Hamm (Recklinghausen)
- Brühl-Kierberg (Rhein-Erft-Kreis)
- Erndtebrück-Leimstruth (Siegen-Wittgenstein)
- Ardey (Unna)
- Frömern (Unna)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic
In mijn queeste naar spaarzaam rijdende Waalse buslijnen kwam ik deze tegen. Uit de categirie: 'Als je weet wat er moet staan best te lezen:'
-
- Donateur
- Berichten: 1518
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Bordjestopic
Florennes central?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Bordjestopic
Correct. Vroeger een spoorwegknooppunt, tegenwoordig (als je er op de juiste tijd bent) een busknooppunt.
Re: Bordjestopic
Dat is toch niet zo lastig lijkt me, dat zijn ze vrijwel allemaal.Tom024 schreef:mijn queeste naar spaarzaam rijdende Waalse buslijnen
Re: Bordjestopic
De uitdaging is dan ook om er mee te reizen.
Re: Bordjestopic
Interessant. Ik heb eens meer informatie gezocht op google. Het blijkt om een trein van Centralbahn te zijn. Rijdt nonstop tussen Schwerte en Bestwig. Voor de heenreis iets te vroeg voor mij want zo vroeg kan ik niet in Arnhem zijn. Maar de terugreis even voor 17.00 kan dan wel. Ik overweeg deze trein uit te proberen. Hij rijdt t/m 7 maart elke zaterdag.Suus schreef: Ik weet niet of je van vroeg opstaan bent, maar als je de eerste RE19 uit Arnhem neemt op zaterdag kan je in Oberhausen overstappen op een wintersporttrein naar Winterberg. Die wordt gereden met rijtuigen en een dieselloc en je mag er in met een NRW-ticket. Eind van de zaterdagmiddag gaat hij ook weer terug.
Re: Bordjestopic
De rijtuigen zijn inderdaad van Centralbahn, de tractie wordt geleverd door een V160 (een Baureihe 218 of Baureihe 225) van AIX Rail.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic
Het lijstje van NRW wordt korter, maar de hoeveelheid werk benodigd voor de resterende bordjes steeds groter.
Suus schreef:Rommelsheim?
- Ubbedissen (Bielefeld)
- Euskirchen-Grossbüllesheim (Euskirchen)
- Scheven (Euskirchen)
- Weilerswist-Derkum (Euskirchen)
- Beringhausen (Hochsauerlandkreis)
- Messinghausen (Hochsauerlandkreis)
- Oerlinghausen (Lippe)
- Lendringsen (Märkische Kreis)
- Brühl-Kierberg (Rhein-Erft-Kreis)
- Erndtebrück-Leimstruth (Siegen-Wittgenstein)
- Ardey (Unna)
- Frömern (Unna)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic
Tja, het moet ook niet te makkelijk worden
Re: Bordjestopic
Niedersachsen is weer (eventjes) compleet *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic
Zo, de regio Euskirchen is vandaag opgeruimd. En er is inderdaad een nieuw station Rommelsheim. Alles wat er nog van Bubenheim over was is weggehaald behalve het bord met de dienstregeling, daar staat nu op dat het station gesloten is.
Suus schreef:
- Ubbedissen (Bielefeld)
- Beringhausen (Hochsauerlandkreis)
- Messinghausen (Hochsauerlandkreis)
- Oerlinghausen (Lippe)
- Lendringsen (Märkische Kreis)
- Erndtebrück-Leimstruth (Siegen-Wittgenstein)
- Ardey (Unna)
- Frömern (Unna)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic
Lijken me niet de originelen gezien het opschrift rechtsonder, maar toch leuk voor de leuk *trein*
Ik doe ook maar wat
Re: Bordjestopic
Ik denk dat ze allemaal origineel zijn *O*
Het bord van Wuppertal-Rott met een identieke constructie staat op een foto uit 2007 op Wikipedia.
De borden van Wuppertal-Wichlinghausen staan beide op een foto uit 1990, ook op Wikipedia.
Het bord van Wuppertal-Loh was iets meer uitzoekwerk, maar staat op een foto uit 1968 op http://www.bahnen-wuppertal.de/html/bahnhof-loh.html. Het bord op het stationsgebouw lijkt wel verdwenen als ik op Wikipedia kijk.
Het bord van Wuppertal-Rott met een identieke constructie staat op een foto uit 2007 op Wikipedia.
De borden van Wuppertal-Wichlinghausen staan beide op een foto uit 1990, ook op Wikipedia.
Het bord van Wuppertal-Loh was iets meer uitzoekwerk, maar staat op een foto uit 1968 op http://www.bahnen-wuppertal.de/html/bahnhof-loh.html. Het bord op het stationsgebouw lijkt wel verdwenen als ik op Wikipedia kijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Bordjestopic
De twee moeilijkste stations van NRW zijn binnen *O*
Met alleen treinen aan het begin en het einde van de dienstregeling en stops op verzoek bijna onmogelijk om tijdens daglicht met de trein te doen, maar na een week puzzelen had ik een idee! Het oorspronkelijke plan was de RE 17 van 10:17 in Hagen, uitstappen in Bredelar, bus R91 naar Messinghausen, wandelen naar Beringhausen en dan de R91 terug naar Bredelar.
Maar ja, Eurobahn besloot de trein die uit Venlo kwam in Mönchengladbach op te heffen en terug te sturen en de trein uit Hamm die naar Venlo moest in Neuss op te heffen en terug te sturen. Iedereen werd verwezen naar de S8, maar ik nam toch maar de RE4 en gelukkig maar, want de S8 is nooit verder gekomen dan Hochdahl door een defecte trein. Lastig, want Hoppecke wordt slechts 1x/2 uur richting bediend en bus R91 maakt op zaterdag slechts 4 slagen Brilon - Marsberg.
Anyway, het nieuwe plan werd de RE 17 van 11:17 in Hagen, uitstappen in Hoppecke, wandelen naar Messinghausen. Daar bus R91 naar Beringhausen en vanaf daar wandelen naar Bredelar. In totaal ongeveer 2u20 minuten bezig geweest vanaf aankomst Hoppecke tot vertrek Bredelar, maar het helemaal waard *O*
Met alleen treinen aan het begin en het einde van de dienstregeling en stops op verzoek bijna onmogelijk om tijdens daglicht met de trein te doen, maar na een week puzzelen had ik een idee! Het oorspronkelijke plan was de RE 17 van 10:17 in Hagen, uitstappen in Bredelar, bus R91 naar Messinghausen, wandelen naar Beringhausen en dan de R91 terug naar Bredelar.
Maar ja, Eurobahn besloot de trein die uit Venlo kwam in Mönchengladbach op te heffen en terug te sturen en de trein uit Hamm die naar Venlo moest in Neuss op te heffen en terug te sturen. Iedereen werd verwezen naar de S8, maar ik nam toch maar de RE4 en gelukkig maar, want de S8 is nooit verder gekomen dan Hochdahl door een defecte trein. Lastig, want Hoppecke wordt slechts 1x/2 uur richting bediend en bus R91 maakt op zaterdag slechts 4 slagen Brilon - Marsberg.
Anyway, het nieuwe plan werd de RE 17 van 11:17 in Hagen, uitstappen in Hoppecke, wandelen naar Messinghausen. Daar bus R91 naar Beringhausen en vanaf daar wandelen naar Bredelar. In totaal ongeveer 2u20 minuten bezig geweest vanaf aankomst Hoppecke tot vertrek Bredelar, maar het helemaal waard *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic
@Suus: Gefeliciteerd met het slagen van je missie :pos: .
Re: Bordjestopic
Uh, ik had op Rotterdam Centraal de trein van 6:14 dus de wekker stond op kwart over vijf. En toen was de straatverlichting al uit
En er was geen koffie op Rotterdam Centraal, want de kiosk die 24/7 open was, is door Corona tegenwoordig soms toch gesloten. En de Ap to Go ging pas om 7:00 open in plaats van normaal 5:00 op zaterdag.
En er was geen koffie op Rotterdam Centraal, want de kiosk die 24/7 open was, is door Corona tegenwoordig soms toch gesloten. En de Ap to Go ging pas om 7:00 open in plaats van normaal 5:00 op zaterdag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic
Ik was eerder weg voor Dannenberg Ost... 5:15 startte ik de motor van de auto :N
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten