Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Oh, het is toch weer even een heel klein beetje niet gelukt, wat jammer toch........... _O-
image post
image post
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Er zijn weer 1 of 2 stellen extra die ook naar Nederland kunnen, maar nog altijd te weinig om alles te kunnen rijden.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Als ik nu zo op ov tijden kijk lijken de problemen voor het grootste deel opgelost.
Vandaag is de trein 3 keer uitgevallen en de 6 dagen voor vandaag niet of maximaal 1 keer
Vandaag is de trein 3 keer uitgevallen en de 6 dagen voor vandaag niet of maximaal 1 keer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Binnenkort dan maar eens een gaatje in mijn agenda zoeken voor een rondje Niedersachsen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Zover ik geïnformeerd ben zijn 2 van die 3 slagen slagen met een re grote vertraging al vanuit Duitsland gekomen en zijn gekeerd op Oldenzaal.
Grt. Stefan
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ik overweeg komend weekend ook een dagje Niedersachsen ticket. Heb eens op de Keolis site gekeken en zo te zien rijdt alles op tijd. Wel is tussen 29 oktober en 8 november geen treinverkeer tussen Salzbergen en Rheine.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Keolis Deutschland moet nu echt vaart maken willen ze het Teutoburger Wald netz behouden
"Eerst waren er problemen met de treinstellen en toen die eenmaal opgelost waren, is de punctualiteit gewoon ver te zoeken. De provincie heeft de exploitant van de lijn nu een ultimatum gesteld. De problemen moeten op 30 maart opgelost zijn. Anders worden de contracten verbroken."
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Waar komt dat citaat vandaan?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dat Citaat komt uit dit artikel van RTV Oost:
Weer problemen op spoor tussen Hengelo en Bielefeld
De stoptrein tussen Hengelo en Bielefeld heeft weer te maken met een storing. Tot 16.00 uur rijden er in ieder geval geen treinen. Er worden bussen ingezet. Begin deze maand kaartte de Oldenzaalse wethouder Alida Renkema de problemen aan bij de provincie.
De verbinding werd begin vorig jaar opengesteld en sindsdien waren er tal van problemen. "We waren blij dat de verbinding er kwam. We hadden gehoopt op een mooie verbinding tussen dit gebied en Duitsland. Maar vanaf het begin zijn er problemen", zei Renkema begin deze maand.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/307505/We ... -Bielefeld
Weer problemen op spoor tussen Hengelo en Bielefeld
De stoptrein tussen Hengelo en Bielefeld heeft weer te maken met een storing. Tot 16.00 uur rijden er in ieder geval geen treinen. Er worden bussen ingezet. Begin deze maand kaartte de Oldenzaalse wethouder Alida Renkema de problemen aan bij de provincie.
De verbinding werd begin vorig jaar opengesteld en sindsdien waren er tal van problemen. "We waren blij dat de verbinding er kwam. We hadden gehoopt op een mooie verbinding tussen dit gebied en Duitsland. Maar vanaf het begin zijn er problemen", zei Renkema begin deze maand.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/307505/We ... -Bielefeld
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ook wel lekker makkelijk. "als de verbetering niet komt zeggen we de contracten op!... Maar hoe dan verder weten we niet..." :')
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Tja, politici hè :')
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Zieke treinmachinisten? Wel een beroepsgroep dat vaak ziek is.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Naja, er heerst griep, personeelsbestand in Duitsland is sowieso al dramatisch, dus dat bij elkaar...
Er worden momenteel opleidingen gegeven om dat deels te kunnen ondervangen, maar dat zal niet eerder resultaat geven dan juni/juli.
Er worden momenteel opleidingen gegeven om dat deels te kunnen ondervangen, maar dat zal niet eerder resultaat geven dan juni/juli.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Goed nieuws.
Vanaf december rijden de eerste en laatste rit van de Rb61 vanaf/tot Hengelo ipv Bad Bentheim.
Men kan dus een uurtje eerder de grens over, en een uur later terug.
Vanaf december rijden de eerste en laatste rit van de Rb61 vanaf/tot Hengelo ipv Bad Bentheim.
Men kan dus een uurtje eerder de grens over, en een uur later terug.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Weet iemand hoe de dienstregeling van de RB 61 nu is? Als ik in de reisplanner van DB kijk zie ik de hele maand geen ritten tussen Hengelo en Schüttorf. Op de websjte van Eurobahn geen werkzaamheden of andere meldingen gevonden die dit aangeven
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Volgens eurobahn.de rijdt RB61 gewoon naar en van Hengelo.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Hij rijdt gewoon inderdaad.
Geen idee waar het vandaan komt, viel mij vandaag tijdens dienst ook op.
Rheine-Münster is wel de komende weken buiten dienst door werkzaamheden.
Geen idee waar het vandaan komt, viel mij vandaag tijdens dienst ook op.
Rheine-Münster is wel de komende weken buiten dienst door werkzaamheden.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Nou zo gewoon rijdt die trein de laatste maanden niet... Dagelijks uitval van zo'n 4 tot 6 treinen, het is weer net zo dramatisch slecht als de eerste paar jaar. Na drie jaar heeft Keolis haar zaakjes nog altijd niet voor mekaar. Maar Bertje Boerman van de Provincie vindt het allemaal prima dus Keolis kan er gewoon 15 jaar lang mee wegkomen...
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Maar hoeveel mensen zijn nu daadwerkelijk gedupeerd in deze COVID tijd? Je kunt ook van een mug een enorme olifant maken
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Moet zeggen dat het voor het herfst prima liep op de RB 61. Heb dit jaar tot nu toe maar weinig uitval voorbij zien komen tot na de zomervakantie
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Het probleem ligt vooral aan de Duitse kant, en dan met name het personeelsgebrek daar. Zeker als er elke twee uur een trein uitvalt op de even uren is het een ontbrekende Duitse machinist (de oneven uren worden door een Nederlander gereden). En uitval elke vijf uur duidt op een niet NL-geschikt treinstel in de omloop.RTBS schreef: ↑ma 02 nov 2020, 22:28Nou zo gewoon rijdt die trein de laatste maanden niet... Dagelijks uitval van zo'n 4 tot 6 treinen, het is weer net zo dramatisch slecht als de eerste paar jaar. Na drie jaar heeft Keolis haar zaakjes nog altijd niet voor mekaar. Maar Bertje Boerman van de Provincie vindt het allemaal prima dus Keolis kan er gewoon 15 jaar lang mee wegkomen...
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Probleem is dat er te weinig Duitse machinisten zijn met NL-bevoegdheid. Door de huidige perikelen heeft de opleiding daar ook nog eens stilgelegen waardoor dit nog niet aangevuld is. In combinatie met extra verzuim krijg je dan (helaas) uitval.
Er wordt regelmatig geprobeerd de Nederlandse machinist op Hengelo-Bentheim te laten rijden, maar dan moet er wel een extra Duitse machinist zijn om de trein naar Rheine te rijden. Zoals in alle lagen van de maatschappij is er momenteel veel verzuim en dus krapte in het personeelsbestand.
Er wordt regelmatig geprobeerd de Nederlandse machinist op Hengelo-Bentheim te laten rijden, maar dan moet er wel een extra Duitse machinist zijn om de trein naar Rheine te rijden. Zoals in alle lagen van de maatschappij is er momenteel veel verzuim en dus krapte in het personeelsbestand.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Tja als je er zo simpel over denkt dan kunnen we net zo goed AL het OV in Europa stil leggen want vele ritten (ook van NS) zijn zo goed als leeg.... Van de RB61 maken ook nu nog best veel mensen gebruik, al is het maar tussen Hengelo en Oldenzaal.
Het is een half jaar best goed gegaan met de RB61 maar het is nu weer huilen met de pet op. Structureel is er nog altijd geen oplossing voor de problemen want dezelfde problemen blijven maar de kop op steken, al drie jaar.... Keolis belooft steeds maar weer beterschap en extra personeel maar de problemen blijven.
Kennelijk doen ze er alles aan om de dienstregeling in Duitsland goed uit te voeren en dat gaat ten koste van het traject richting Nederland want Bertje Boerman pikt het toch allemaal, dit in tegenstelling tot de Duitse Deelstaten waar Keolis al de allerlaatste waarschuwing heeft gehad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten