Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Van Haaren ontvangt Syntus-handtekeningen maar 'kan niets'.
ARNHEM - Gedeputeerde Marijke van Haaren heeft woensdagochtend 10.672 handtekeningen in ontvangst genomen voor het behoud van vervoersmaatschappij Syntus. Die waren door een actiegroep onder leiding van Berd Westerveld uit Sinderen ingezameld.
De reacties zijn niet mals.(al inmiddels 27)
Een greep uit de reacties
''van Haaren kleed zich al net zo grijs, als dat ze denkt ''
''Hoezo kan zij niets, of wil zij niets wat een dom argument. Ze kunnen steeds niets volgens mij willen zij niets omdat dit gezichtverlies betekend. Wordt het niet tijd voor nieuwe
stemmingen of een referendum in de Achterhoek wat de mensen er van vinden hoe het
tegenwoordig gaat. ''
Waarom zou ze dat niet mogen weten? Volgens mij is het de bedoeling dat de winnaar voor de Veluwe begin februari bekend wordt, intern is er dus vast een en ander bekend.
Als de uitspraak letterlijk zo uit haar mond kwam zonder te liegen of een foute formulering te gebruiken, zit Syntus voor wat betreft de Veluwe goed in de race. Zoveel is nu wel duidelijk.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
@Fles: hoezo worden 100.000-en reizigers gedupeerd met een overgang naar Arriva?
Elke overgang gaat met horten en stoten, maar overgaan naar een andere vervoerder hoeft niet "dwingend" te leiden tot een verslechtering :o
De verwachtingen zeggen dat Arriva waarschijnlijk veel meer belbussen gaat rijden in plaats van streeklijnen/buurtbuslijnen. Daar worden natuurlijk een heleboel reizigers door gedupeerd.
waldo79 schreef:@Fles: hoezo worden 100.000-en reizigers gedupeerd met een overgang naar Arriva?
Elke overgang gaat met horten en stoten, maar overgaan naar een andere vervoerder hoeft niet "dwingend" te leiden tot een verslechtering :o
Vraag het mij niet
Maar die 10.672 handtekeningen waar dit hele topic zijn bestaansrecht aan ontleent, die zullen toch wel ERGENS over gaan? Dacht het wel :Y
Is er eigenlijk 'ergens' 'iets' bekend over concessieovergangen? Is het bijvoorbeeld aangetoond dat Arriva elke concessieovergang tramelant veroorzaakt en dat Connexxion het bijvoorbeeld wel altijd goed doet? Het moge duidelijk zijn dat Brabant Oost en DAV niet helemaal 'vlekkeloos' zijn verlopen, maar dat Qbuzz Rotterdam streek dan - ondanks het gebrek aan voldoende materieel - wel weer redelijk voor elkaar had.
Eigenlijk zou een onafhankelijke instantie (KpVV?) zoiets elk jaar op moeten stellen en dat cijfer zou meegenomen moeten worden bij de gunning van een concessie. Geen idee hoe je dat dan doet bij nieuwe bedrijven en dergelijke, maar goed, hersenspinseltje. Misschien ook een idee voor de, soms prutsende, aanbestedende overheid.
Vinny schreef:Arriva heeft niet voor niets de aanbesteding gewonnen. Het openbaar vervoer zal er zeker niet door achteruit gaan...
Ligt eraan wat je onder een achteruitgang verstaat... concessie-eis in DAV is bijvoorbeeld dat een nieuwe buslijn met de bijbehorende marketing tenminste twee jaar moet rijden. Wat doet Arriva dan als het aantal reizigers tegenvalt: niet meer reclame maken (dat kost geld immers), maar juist de lijn vertaxibussen waardoor het aantal reizigers nog verder daalt. Het is dan immers niet meer aantrekkelijk om met het gezin erop uit te gaan want als twee gezinnen dat bedenken is het taxibusje vol
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vinny schreef:Arriva heeft niet voor niets de aanbesteding gewonnen. Het openbaar vervoer zal er zeker niet door achteruit gaan...
Ligt eraan wat je onder een achteruitgang verstaat... concessie-eis in DAV is bijvoorbeeld dat een nieuwe buslijn met de bijbehorende marketing tenminste twee jaar moet rijden. Wat doet Arriva dan als het aantal reizigers tegenvalt: niet meer reclame maken (dat kost geld immers), maar juist de lijn vertaxibussen waardoor het aantal reizigers nog verder daalt. Het is dan immers niet meer aantrekkelijk om met het gezin erop uit te gaan want als twee gezinnen dat bedenken is het taxibusje vol
Gestimuleerde liquidatie dus. Noem dat maar vooruitgang. Overigens heeft Syntus wat dat betreft ook wel wat goed te maken met die Emmerich-pendel van een paar jaar geleden
Nou moet ik wel zeggen: we zitten nu in dienstregelingjaar 3 van de concessie DAV en er is nog geenenkele 7x-lijn opgeheven. Wel is lijn 77 de enige waar ook nog buiten de spits Irisbusjes op rijden, hoorde laatst nog een chauffeur vertellen dat ze nu op vestiging Gorinchem dagelijks 10-15 chauffeurs over hebben. Tja, daarvandaan reden ze dan ook voornamelijk die 7x-lijntjes, verder hebben ze daar alleen 81, 181 en 387 naar Utrecht plus wat ritten in Rivierenland met lijn 47.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Hoe kan het dat veel topics waar het woordje Arriva in voorkomt uiteindelijk uitloopt over een discussie met betrekking tot DAV/Dordrecht
Anyway:
Maik schreef:Maar moeten dan wel dagelijks van de Achterhoek naar de Veluwe reizen, daar zullen ze vast heel bij mee zijn :neg: ...
Nou en, Syntus heeft nu eenmaal geen voorrangspositie in Nederland en heeft gewoon conform de aanbestedingsprocedure verloren. Get over it. Verliezen hoort erbij en het is al menig vervoerder overkomen...
ziggy schreef:Hoe kan het dat veel topics waar het woordje Arriva in voorkomt uiteindelijk uitloopt over een discussie met betrekking tot DAV/Dordrecht
Dat heeft te maken met stokpaardjesrijderij van een zeker crewlid op deze site denk ik :Y