Concessie Zaanstreek (2011-2021)
Re: Concessie Zaanstreek
Binnen nu en twee weken maakt de SRA bekend wie de winnaar is (dat weten wij natuurlijk allang...): is het ook mogelijk de brochure in te zien die Connexxion ingediend heeft?
Re: Concessie Zaanstreek
Als het niet op de website staat kun je ook een Wobverzoekje indienen.
immer kwaliteits posts
Re: Concessie Zaanstreek
Een wie? Bedoel je dat die brochure aan te vragen is bij de Stadsregio?
Re: Concessie Zaanstreek
Wet openbaarheid bestuur. Overheden zijn verplicht bepaalde informatie (op verzoek) te verstrekken, uiteraard wel met enige beperking. Alle informatie van het ministerie van Defensie zal je bijvoorbeeld niet krijgen.
Het is een spectrum.
Re: Concessie Zaanstreek
Aha bedankt, als het zover is gaat er een mailtje de deur uit naar de SRA
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek
Precies. Zie bijvoorbeeld http://www.bigwobber.nl/ voor voorbeelden.
Re: Concessie Zaanstreek
Maar een offerte valt daar dan weer niet onder. Dat is immers nogal bedrijfsgevoelige informatie. Een concurrerend OV-bedrijf is natuurlijk maar al te graag geinteresseerd in de precieze aanbieding die gedaan is.
Re: Concessie Zaanstreek
Meen je dat dat er geen openbare democratische controle is op de inschrijvingen van de vervoerbedrijven? Gevoeligheid is pertinente nonsens, als alles op straat ligt heeft ze allemaal hetzelfde voordeel en hetzelfde nadeel.
Re: Concessie Zaanstreek
Dat is natuurlijk niet waar: de partijen die niet ingeschreven hebben hoeven ook hun redenen om niet in te schrijven niet openbaar te maken dus hebben niet alle partijen hetzelfde voor- en nadeel.
Re: Concessie Zaanstreek
En hoe gaan de partijen die niet inschrijven precies gebruik maken van deze informatievoorsprong...?
Ik zie niet in hoe geheimhouding in het voordeel van de inkoper is. Of het al dan niet in het nadeel van de inschrijver is lijkt me niet relevant, niemand is verplicht om in te schrijven.
Ik zie niet in hoe geheimhouding in het voordeel van de inkoper is. Of het al dan niet in het nadeel van de inschrijver is lijkt me niet relevant, niemand is verplicht om in te schrijven.
Re: Concessie Zaanstreek
Verbeteringen op komst voor OV-reizigers Zaanstreek
Stadsregio Amsterdam gunt concessie aan Connexxion
23 februari 2010
Het dagelijks bestuur van de Stadsregio Amsterdam heeft na een Europese aanbesteding besloten dat Connexxion ook de komende 8 jaar het openbaar vervoer in de Zaanstreek verzorgt. “De Stadsregio is zeer tevreden met het aanbod van Connexxion”, aldus portefeuillehouder Openbaar Vervoer Hans Luiten.
Ondanks het feit dat Connexxion als enige vervoerder een aanbod heeft gedaan, is de aanbieding van een hoog niveau. De inschrijving heeft dan ook een zeer goede beoordelingsscore gehaald. De Stadsregio is overtuigd dat de kwaliteit van het openbaar vervoer voor reizigers in de Zaanstreek de komende jaren verder zal verbeteren.
Lees verder...
Klinkt hartstikke netjes. Alle bussen EEV (was lang niet de eis), dus ook allemaal nieuwe bussen. En een bus van Zaandam naar Bos & Lommer, Slotervaart en Riekerpolder (was ook slechts een wens van de SRA). Goed resultaat! Kan niet anders zeggen. :)
En speciaal voor Geert & Wubbo: de lichtkranten in de bussen gaan weg. Er komen TV-schermen met o.a. ook NS-informatie over aansluitende treinen .
Wat houdt B20-diesel eigenlijk in, trouwens? Het zal wel iets goeds zijn voor het milieu.... Hopelijk zijn er geen ambassadors die B20-diesel aan kunnen en worden het Mercedessen of (nog beter) MAN's Als ik deze site bekijk, zie ik dat Lion's City's het dus sowieso kunnen :D
Stadsregio Amsterdam gunt concessie aan Connexxion
23 februari 2010
Het dagelijks bestuur van de Stadsregio Amsterdam heeft na een Europese aanbesteding besloten dat Connexxion ook de komende 8 jaar het openbaar vervoer in de Zaanstreek verzorgt. “De Stadsregio is zeer tevreden met het aanbod van Connexxion”, aldus portefeuillehouder Openbaar Vervoer Hans Luiten.
Ondanks het feit dat Connexxion als enige vervoerder een aanbod heeft gedaan, is de aanbieding van een hoog niveau. De inschrijving heeft dan ook een zeer goede beoordelingsscore gehaald. De Stadsregio is overtuigd dat de kwaliteit van het openbaar vervoer voor reizigers in de Zaanstreek de komende jaren verder zal verbeteren.
Lees verder...
Klinkt hartstikke netjes. Alle bussen EEV (was lang niet de eis), dus ook allemaal nieuwe bussen. En een bus van Zaandam naar Bos & Lommer, Slotervaart en Riekerpolder (was ook slechts een wens van de SRA). Goed resultaat! Kan niet anders zeggen. :)
En speciaal voor Geert & Wubbo: de lichtkranten in de bussen gaan weg. Er komen TV-schermen met o.a. ook NS-informatie over aansluitende treinen .
Wat houdt B20-diesel eigenlijk in, trouwens? Het zal wel iets goeds zijn voor het milieu.... Hopelijk zijn er geen ambassadors die B20-diesel aan kunnen en worden het Mercedessen of (nog beter) MAN's Als ik deze site bekijk, zie ik dat Lion's City's het dus sowieso kunnen :D
Re: Concessie Zaanstreek
Helaas... De nieuwste trend is bussen ombouwen en voorzien van een EEV-motor. Zo kunnen de Ambassadors makkelijk mee tot 2020 (A)
Zo rijden er ook in Almere en SAN verbouwde bussen rond.
Zo rijden er ook in Almere en SAN verbouwde bussen rond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zaanstreek
Het budget voor de vervoerder is met 20% verhoogd, terwijl het aanbod maar met 9% toeneemt. Ik begrijp niet waarom ze bij de stadsregio zo tevreden zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zaanstreek
Dat het budget is verhoogd betekent niet dat er ook 20% meer inkomsten voor de vervoerder zijn. Daarnaast zijn er meer verbeteringen dan alleen het aantal ritkilometers verhoogd maar wordt er ook op andere vlakken geïnvesteerd.
Re: Concessie Zaanstreek
De stadsregio is bezig met de uitrol van een nieuw uniform systeem voor reizigersinformatie, de vervoerder wordt geacht de panelen daarvoor te installeren. De komende maanden zullen een hoop bushaltes in Zaanstad open liggen (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zaanstreek
Investeren in betrouwbaarheid lijkt me ook wel een wenselijke ontwikkeling. Het budget zal dan iets omhoog moeten, er worden niet meer ritten aangeboden, maar de kwaliteit stijgt wel. Het zou onjuist zijn om een offerte/concessie alleen te beoordelen op basis van het (toegenomen) aanbod.
Re: Concessie Zaanstreek
Lees anders het artikel even. Er komen nieuwe bussen. Daarnaast vraag ik me af of de Ambassador-gebakjes wel op Bio 20 diesel kunnen functioneren.Bee schreef:Helaas... De nieuwste trend is bussen ombouwen en voorzien van een EEV-motor. Zo kunnen de Ambassadors makkelijk mee tot 2020 (A)
Zo rijden er ook in Almere en SAN verbouwde bussen rond.
Re: Concessie Zaanstreek
Jawel, want al het diesel in Nederland wordt al tot zekere hoogte gemengd met biodiesel.
Er zijn wel andere eisen waar een Amba zover ik weet niet aan voldoet, zoals het knielen bij de haltes
Er zijn wel andere eisen waar een Amba zover ik weet niet aan voldoet, zoals het knielen bij de haltes
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zaanstreek
Nieuwe bussen.. Interessant. Gezien de eisen zat het voor het grootste gedeelte van de Concessie wel een klein beetje in maar ze hebben er kennelijk voor gekozen het complete wagenpark te vervangen. Reken er maar niet op dat het ontbreken van een knielfunctie een belemmering is om met een Ambassador te rijden. Er zijn namelijk meer concessies waar dat geëist is en de functie op de bus ontbreekt.
Wat ook een leuke vraag is: Wat gebeurd er met het bestaande Zaanse wagenpark als dat in de Zaanstreek niet meer nodig is?
Wat ook een leuke vraag is: Wat gebeurd er met het bestaande Zaanse wagenpark als dat in de Zaanstreek niet meer nodig is?
Re: Concessie Zaanstreek
Bussen die niet voldoen aan de eisen van de stadsregio leveren een boete op. Dat heeft Connexxion geweten, in het eerste jaar van de vernieuwde concessie Amstelland-Meerlanden hebben ze een recordboete gekregen van zo'n 800.000 euro, onder andere omdat er problemen waren met de voertuigen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zaanstreek
Ik weet niet wat de exacte eisen in deze concessie zijn, maar een Ambassador heeft gewoon een knielfunctie bij de voordeur :)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek
Is het dan zo belangrijk? Zo hoog is de instap van een Amba toch niet?
Re: Concessie Zaanstreek
De stadsregio heeft enkele jaren geleden flink wat geld uitgegeven om het zelfs in alle Jonckheeren van het GVB achteraf in te laten bouwen, blijkbaar is het voor hun zeer belangrijk .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zaanstreek
Ik vind het een geweldige eis. In AML geldt die eis ook en daar rijden MAN's en Mercedessen. Fijn, zo wordt Kerkhof hier tenminste geweerd! :pos:
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Zaanstreek
Een betrouwbare bron op de busfoto groep meld dat er VDL Citea's gaan rijden in de Zaanstreek.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten