Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Misschien worden er nog een paar witte overgeplakt naar ComfortRRReis of ExpressRRReis.
En EBS gaat natuurlijk de wagennummers aanpassen, want met de huidige series is er een dubbeling met de Scania's in Voorne-Putten.
En EBS gaat natuurlijk de wagennummers aanpassen, want met de huidige series is er een dubbeling met de Scania's in Voorne-Putten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dan lijkt het me minder werk om die Scania's om te nummeren.
De serie 3100 is nog vrij.
De serie 3100 is nog vrij.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik ben heel nieuwsgierig naar die ExpressRRReis. Zullen dat lijnen zijn zoals de 200, 70, 140 en 148?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
201 zou ook een kanshebber zijn voor een "upgrade". Keolis had in het originele plan staan om de 148 en 140 samen te voegen als ComfortRRReis C4, we zullen zien of EBS dit zal doorzetten.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het zal mij niets verbazen als de ExpressRRReis een soort Qliner gaat worden. Ik ga er vanuit dat een deel van de huidige ComfortRRReis wordt herstickerd naar de ExpressRRReis. Ben benieuwd!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hmmm, er kwam een render onder mijn neus van een Ebusco 3.0 in rrreis paars/blauw/groene kleuren(van kop tot kont met 3 haken over de ramen naar voren wijzend). Wellicht extra bussen voor de expresrrreis(of een hobbyprojectje van een privepersoon, dat kan ook)?
Grt. Stefan
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De bestellingen voor het IJsselmondse deel zullen er ook wel aan zitten te komen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Is er al iets bekend over het vervoerplan voor 2023?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Heb ik nog niks over langs zien komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het vervoerplan ligt momenteel ter advisering bij de ROCOV's, kan ik als lid van het ROCOV Overijssel melden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Fijn! Maar is het niet logischer om het Vervoerplan eerst te publiceren, zodat andere reizigers er ook wat van kunnen vinden en eventueel contact op kunnen nemen met het ROCOV?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Da's niet gebruikelijk, maar je kunt natuurlijk altijd contact zoeken met de organisatie die jouw belangen in het ROCOV zou moeten vertegenwoordigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik vraag me dat wel vaker af. In de regio Arnhem-Nijmegen is het Vervoerplan vorig jaar in juli al opgesteld. Vervolgens gaf het ROCOV op 24 september advies en reageerde Breng daar op 5 oktober op. Het ROCOV heeft echter pas op 9 november de stukken gepubliceerd. Dan ben je te laat om nog iets te kunnen doen.
Voor de regio Veluwe was het al veel eerder. Dat gaf de kans om bij de Provinciale Staten in te spreken in de vergadering. Of het effect heeft gehad, durf ik niet te zeggen, maar je hebt in ieder geval de mogelijkheid om te proberen iets te veranderen.
Voor de regio Veluwe was het al veel eerder. Dat gaf de kans om bij de Provinciale Staten in te spreken in de vergadering. Of het effect heeft gehad, durf ik niet te zeggen, maar je hebt in ieder geval de mogelijkheid om te proberen iets te veranderen.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het idee is dat het ROCOV de reiziger vertegenwoordigd. Dat ze hun advies later nog publiceren is puur ter inzage.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het is ondoenlijk om eerst alle reizigers te laten kijken naar het plan. Je krijgt dan duizenden en duizenden reacties omdat iedereen alleen maar naar zijn eigen situatie kijkt. En daar heeft niemand wat aan en kost onnoemelijk veel tijd om dat allemaal te organiseren.
Het ROCOV is speciaal opgericht om de belangrijkste doelgroepen: ouderen, studenten, minder validen, MKB te vertegenwoordigen in het overleg.
Voor de hobbyist is het inderdaad niet leuk dat ze zo lang moet wachten op wat er gaat gebeuren. Maar voor de tijd van internet moest je gewoon wachten tot het busboekje uit was voordat je het wist.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het verschilt heel erg per regio.
In MRDH werden (voor Corona) de vervoerplannen openbaar gepubliceerd. Mensen die een reactie wilden geven, moesten dat echter bij hun eigen gemeente doen en dat was ook niet altijd simpel.
In MRDH werden (voor Corona) de vervoerplannen openbaar gepubliceerd. Mensen die een reactie wilden geven, moesten dat echter bij hun eigen gemeente doen en dat was ook niet altijd simpel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De provincie Utrecht laat zien dat iets dergelijks wel degelijk haalbaar is. Daar gieten ze het in een enquête over de grootste wijzigingen zodat je niet met allemaal verschillende reacties komt te zitten, maar ze kunt groeperen.gkw1969 schreef: ↑vr 16 sep 2022, 15:42 Het is ondoenlijk om eerst alle reizigers te laten kijken naar het plan. Je krijgt dan duizenden en duizenden reacties omdat iedereen alleen maar naar zijn eigen situatie kijkt. En daar heeft niemand wat aan en kost onnoemelijk veel tijd om dat allemaal te organiseren.
Het MKB zit bij mijn weten niet in het ROCOV, de normale reizigers worden daarnaast ook nog wel via Rover vertegenwoordigd.Het ROCOV is speciaal opgericht om de belangrijkste doelgroepen: ouderen, studenten, minder validen, MKB te vertegenwoordigen in het overleg.
Als je echt mee invloed wilt hebben dan kun je beter actief worden in een regionale Rover-afdeling bijvoorbeeld. Aan mensen die echt constructief mee kunnen denken is daar nooit een gebrek.
Hoewel dat ook geen garanties biedt: in Gelderland wordt wat minder makkelijk gedeeld binnen de organisaties in het ROCOV.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik ben behoorlijk afhankelijk van een buslijn die als zeer zwak bekend staat. Dat is geen hobby, maar een behoorlijke invloed op je leven.gkw1969 schreef: ↑vr 16 sep 2022, 15:42Het is ondoenlijk om eerst alle reizigers te laten kijken naar het plan. Je krijgt dan duizenden en duizenden reacties omdat iedereen alleen maar naar zijn eigen situatie kijkt. En daar heeft niemand wat aan en kost onnoemelijk veel tijd om dat allemaal te organiseren.
Het ROCOV is speciaal opgericht om de belangrijkste doelgroepen: ouderen, studenten, minder validen, MKB te vertegenwoordigen in het overleg.
Voor de hobbyist is het inderdaad niet leuk dat ze zo lang moet wachten op wat er gaat gebeuren. Maar voor de tijd van internet moest je gewoon wachten tot het busboekje uit was voordat je het wist.
EBS had - nadat Qbuzz het bezwaar heeft ingetrokken - het vervoerplan gewoon moeten publiceren, desnoods met de opmerking dat reacties niet in behandeling worden genomen. Ook het ROCOV hoeft niet te reageren.
Op die manier geef je de burger de kans om bij belangenorganisaties, de politiek etc. zijn/haar zorgen kenbaar te maken. Het bewust niet publiceren van informatie om gezeur te voorkomen, is juist één van de hoofdoorzaken van afnemend vertrouwen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
In GD gebeurd het anders wel gewoon. Daar wordt normaal in mei het ontwerp vervoersplan gepubliceerd en daar mag iedereen reactie op geven. Dit jaar waren er 84 reacties.gkw1969 schreef: ↑vr 16 sep 2022, 15:42Het is ondoenlijk om eerst alle reizigers te laten kijken naar het plan. Je krijgt dan duizenden en duizenden reacties omdat iedereen alleen maar naar zijn eigen situatie kijkt. En daar heeft niemand wat aan en kost onnoemelijk veel tijd om dat allemaal te organiseren.
Basislijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vergeet niet dat er verschil is tussen het vervoerplan horend bij een aanbesteding, en een jaarlijks proces. Bij een aanbesteding ben je voor het overgrote deel gehouden aan wat je hebt aangeboden, wegwerkzaamheden ofzo daargelaten. Plus dat er soms ook heel praktische redenen zijn waarom nog niet gepubliceerd is, bijvoorbeeld omdat een bedrijf eerst nog het (nieuwe) personeel wil inlichten over de plannen voordat ze het uit de krant lezen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Maar ook voor het Breng-gebied en Achterhoek-Rivierenland is nog niks gepubliceerd.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
In de aanbesteding waren de lijnen al verdeeld in A-, B-, en C-lijnen, waarbij alleen de C-lijnen “zomaar” geschrapt konden worden. Maar dat waren maar een paar lijntjes, waar weinig mensen van afhankelijk zijn. Ben jij afhankelijk van zo’n C-lijn?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nee, de lijn staat als B in de lijst, maar vorig jaar wilden ze 'm nog opheffen. (Lijn 101). Overigens mogen ook de B-lijnen 's avonds en in het weekend blijkbaar geschrapt worden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Gaat EBS nog gebruik maken van onderaannemers in deze concessie? Lijkt mij wel toch, in iedergeval voor de scholierenlijnen. Zijn er al namen bekend wie de eventuele onderaannemer wordt in dit gebied?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nog een paar dagen geduld, dan komen verdere details voor dienstregeling 2023 naar buiten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten