Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wordt het in de toekomst dan 71 over Breecamp en 171/174 over de huidige 71-route?
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Staat niks over in het vervoerplan, maar zou me kunnen voorstellen dat alleen 71 via Breekamp rijdt in de toekomst. Meer dan 2x per uur een bus lijkt me erg overdreven.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het ging lekker bij Van Kooten op de 102 in Amersfoort vanmiddag. Hun Integro vertrok op de rit van 15:30 een half uur te vroeg (nog voordat de BYD van de rit daarvoor het Stationsplein op was gereden) en kwam 40 minuten later weer terug om alsnog aan de versterking te beginnen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Welke Civitas nummer rijdt nou op de 568? Wordt aangegeven als 2005 op busposities.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
In een YouTube filmpje over de vereniging die die lijn rijdt is 9305 te zien.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
1 bericht verplaatst naar het Veluwe-Zuid topic
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Een jongen van een jaar of 16 probeerde zoëven lijn 112 van Nunspeet naar Apeldoorn te reserveren. Vertrek 20.50 uur vanaf station Nunspeet. De telefoniste bleef echter volhouden dat de bus om 20.45 vertrok, een minuut voor aankomst van de jongen en z'n vriendin. Ik hoop voor hem dat de chauffeur zo aardig is om te wachten. Hij bleef in ieder geval opvallend beleefd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik heb deze week lijn 170 voor het eerst gereserveerd. Het is jammer dat het niet meer online mogelijk is, maar via de telefoon gaat ook erg snel. Echter kwamen de reserveer tijden niet overeen met de dienstregeling. Zo zou de laatste rit vanaf 't Harde volgens de dienstregeling om 18.57 vertrekken. Volgens de centrale vertrekt de desbetreffende rit om 19.05 en kan er voor de uren daarna zelfs nog gereserveerd worden.
Op de ReserveerRRReis lijnen rijden ondertussen ook de Crafter Civitas busjes.
Op de ReserveerRRReis lijnen rijden ondertussen ook de Crafter Civitas busjes.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Bijna 4 weken verder na start van de nieuwe concessie. Het lijkt allemaal vrij goed te lopen. Toch zijn er (voor mij) een paar verwonderpuntjes die wellicht later nog opgepakt worden:
- Bij veel bushaltes hangen naast de nieuwe EBS vertrekstaten ook nog de oude RRReis vertrekstaten. Dit levert zo af en toe verwarring op bij sommige reizigers.
- Er zijn nog bushaltes zonder nieuwe vertrekstaten, als voorbeeld halte Bentheimstraat Zwolle.
- Veel haltepalen zijn nog niet bijgewerkt. Zo geven de meeste haltepalen van de 301 nog C1 aan. Ook de 202, 203, 204 staan nog op de haltepalen.
- De reisinformatie in de bussen werkt niet (de omroep meestal wel). Voor vaste reizigers niet meteen een probleem, voor andere reizigers maakt het het lastiger.
- Ik vind de omroep duidelijker geworden (al vind ik het persoonlijk jammer dat op sommige momenten de plaatsnaam niet meer voorafgaand gezegd wordt).
- De chauffeurs!!
Leest mee, maar reageert zelden
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vanochtend stond ik netjes op tijd bij mijn bushalte te wachten in Zwolle, reed de bus mij voorbij. Slecht begin van mijn eerste OV-reis in 2023. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hand niet opgestoken?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik heb een blindenstok bij mij en het zijn elektrische bussen die je niet heel ver van tevoren aan hoort komen... Dus nee.
Gistermiddag na vertrek van het busstation van Zwolle gaf de chauffeur bij de eerste halte aan dat er iets mis was met de bus, dus iedereen mocht er uit en de volgende pakken. Gevalletje BYD-blues?
Gistermiddag na vertrek van het busstation van Zwolle gaf de chauffeur bij de eerste halte aan dat er iets mis was met de bus, dus iedereen mocht er uit en de volgende pakken. Gevalletje BYD-blues?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Gisteravond stond ik helaas op het busstation te wachten voor een rit die een paar minuten voor vertrek werd geannuleerd door personeelstekort. Helaas meteen +30 aan mijn broek.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik heb begrepen dat lijn 71 de huidige route blijft rijden en 171 en 174 via Stadshagen gaan.CamilleKreemers schreef: ↑zo 25 dec 2022, 18:08 Wordt het in de toekomst dan 71 over Breecamp en 171/174 over de huidige 71-route?
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Precies zoals ik ook, iets uitgebreider, had gezegd
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wellicht had ik je verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je bedoelde dat je denkt dat 71 via Stadshagen gaat rijden en niet de route via de haltes Zwolseweg en Hasselterweg.
Ik dacht dat je bedoelde dat je denkt dat 71 via Stadshagen gaat rijden en niet de route via de haltes Zwolseweg en Hasselterweg.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Volgens mij is dat iets wat EBS (op termijn) wel wil, maar dat nu nog niet mag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Klopt. Het is een A-lijn en darbij mag de route niet wijzigen (aan het begin van de concessie)
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vanavond mijn eerste ervaring met reserveerRRReis gehad sinds de concessiewissel, in lijn 16 van station Apd richting Woudhuis. Het was me het ritje wel, en niet in positieve zin.
De chauffeur van Noot vroeg me bij het instappen of ik gereserveerd had. Ik zei "nee, want op de site staat toch dat dat niet hoeft als je op het station vertrekt?" Dat werd me beantwoord met een grondige uitbrander: "niet waar, die site heeft foute info, klopt niet, u moet echt reserveren, anders mag u niet mee".
Uiteindelijk liet hij me alsnog instappen, maar wel met meermaals de vermaning "volgende keer echt aan denken hè meneer, u moet reserveren!" achter me aan. Ik was niet zo ad rem om te vragen "hoe had ik dat dan moeten weten?" en dat is wellicht maar goed ook. Gezien zijn humeur sluit ik immers niet uit dat 'ie me voor het stellen van zo'n lastige vraag alsnog eruit had geschopt
Vervolgens kregen álle drieënhalf andere passagiers stuk voor stuk dezelfde uitbrander tegen zich aan, want allemaal zeiden ze dat ze niet gereserveerd hadden omdat op de site staat dat dat niet hoeft. Ik durf dus wel te stellen dat het niet aan mij lag.
De chauffeur zat ook extra te mopperen op de vrouw die haar kinderwagen mee had (die halve passagier was de baby ), dat vond 'ie duidelijk maar lastig. Tot twee keer toe oordeelde hij dat ze de wagen niet goed vast had gezet, en hij bromde ook iets van "waarom had u nou niet gereserveerd met uw kinderwagen..."
Toegegeven, de nieuwe 8-persoonsbusjes met lage vloer zijn wel een stuk comfortabeler dan de oude busjes. Er zit zelfs een reisinformatiescherm in, en dat deed het ook nog! Voor het eerst sinds de concessiewissel zag ik weer reisinformatie in de bus!
De reisinfo wordt tot mijn verrassing volledig in de rode huisstijl van EBS weergegeven; nergens een spoor van logo of kleuren van RRReis. Helaas is de correctheid van de info ook op het traditionele EBS-niveau (vrij vertaald: een rommeltje), want ik noteer:
PS: in mijn lijn 16 met een 8-persoonsbusje zaten meer reizigers dan in meerdere andere ritten met grote bussen op hetzelfde tijdstip. Dat is ook zeker niet de eerste keer, ik heb niet lang geleden zelfs meegemaakt dat het busje helemaal vol zat terwijl naast ons grote bussen met maar 1 reiziger wegreden. Wellicht kan EBS het besluit eens herzien om van lijn 16 een reserveerlijn te maken 's avonds; andere lijnen lijken qua bezetting daar meer voor geschikt.
De chauffeur van Noot vroeg me bij het instappen of ik gereserveerd had. Ik zei "nee, want op de site staat toch dat dat niet hoeft als je op het station vertrekt?" Dat werd me beantwoord met een grondige uitbrander: "niet waar, die site heeft foute info, klopt niet, u moet echt reserveren, anders mag u niet mee".
Uiteindelijk liet hij me alsnog instappen, maar wel met meermaals de vermaning "volgende keer echt aan denken hè meneer, u moet reserveren!" achter me aan. Ik was niet zo ad rem om te vragen "hoe had ik dat dan moeten weten?" en dat is wellicht maar goed ook. Gezien zijn humeur sluit ik immers niet uit dat 'ie me voor het stellen van zo'n lastige vraag alsnog eruit had geschopt
Vervolgens kregen álle drieënhalf andere passagiers stuk voor stuk dezelfde uitbrander tegen zich aan, want allemaal zeiden ze dat ze niet gereserveerd hadden omdat op de site staat dat dat niet hoeft. Ik durf dus wel te stellen dat het niet aan mij lag.
De chauffeur zat ook extra te mopperen op de vrouw die haar kinderwagen mee had (die halve passagier was de baby ), dat vond 'ie duidelijk maar lastig. Tot twee keer toe oordeelde hij dat ze de wagen niet goed vast had gezet, en hij bromde ook iets van "waarom had u nou niet gereserveerd met uw kinderwagen..."
Toegegeven, de nieuwe 8-persoonsbusjes met lage vloer zijn wel een stuk comfortabeler dan de oude busjes. Er zit zelfs een reisinformatiescherm in, en dat deed het ook nog! Voor het eerst sinds de concessiewissel zag ik weer reisinformatie in de bus!
De reisinfo wordt tot mijn verrassing volledig in de rode huisstijl van EBS weergegeven; nergens een spoor van logo of kleuren van RRReis. Helaas is de correctheid van de info ook op het traditionele EBS-niveau (vrij vertaald: een rommeltje), want ik noteer:
- ontbrekende tijden bij de eerstvolgende haltes;
- bij de eerste halte Welgelegenbrug werd alleen weergegeven dat lijn 3 er ook stopt, van de andere lijnen geen spoor;
- een speciaal scherm met overstaptijden voor de derde halte Auroralaan, waar geen andere lijn stopt;
- dat scherm adviseerde op de eerste regel nog een overstap op de bus naar Woudhuis van een halfuur eerder;
- verder stonden er nog de vertrektijden van de vorige en volgende bus terug naar het station, en van de eigen en de volgende bus naar Woudhuis, maar zonder lijnnummer en bestemming.
PS: in mijn lijn 16 met een 8-persoonsbusje zaten meer reizigers dan in meerdere andere ritten met grote bussen op hetzelfde tijdstip. Dat is ook zeker niet de eerste keer, ik heb niet lang geleden zelfs meegemaakt dat het busje helemaal vol zat terwijl naast ons grote bussen met maar 1 reiziger wegreden. Wellicht kan EBS het besluit eens herzien om van lijn 16 een reserveerlijn te maken 's avonds; andere lijnen lijken qua bezetting daar meer voor geschikt.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat reserveren is nog een dingetje inderdaad. Ik zou het als ik jou was via het klachtenformulier naar EBS sturen.
Ander dingetje, puur uit nieuwsgierigheid: komt het voor dat chauffeurs een volledige rit rijden op lijn 301 of is er altijd een chauffeurswissel in Zwolle gezien de lengte van de lijn?
Ander dingetje, puur uit nieuwsgierigheid: komt het voor dat chauffeurs een volledige rit rijden op lijn 301 of is er altijd een chauffeurswissel in Zwolle gezien de lengte van de lijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Bij Keolis waren die ritten er sowieso. Ik ken nog niet alle diensten van EBS, maar ik denk dat de volledige rit er een eens tussen kan zitten.
In de grote bussen is nu wel voor het eerst reclame te zien op het rechter scherm. Al tonen sommige bussen nog steeds het Keolis logo.
En dat er geen tijden worden getoond komt waarschijnlijk omdat de bus is ingelogd op de lijn en niet op een omloop. Dan komt er alleen info op basis van de gps gegevens.
Er wordt sinds kort gewerkt met een nieuw reserveringsysteem. De eerste weken kon ook alleen gebeld worden. Tegenwoordig is er een werkende site, die ook de realtime positie van het voertuig toont als je gereserveerd hebt. Echter zijn er nog wel een aantal "kinderziektes". Zelf ben ik daardoor een paar weken terug op station 't Harde gestrand. Omdat de laatste rit van de dag alsnog niet "geaccepteerd" was, ondanks meerdere bevestigingen.DDietzen schreef: ↑do 26 jan 2023, 23:22 De chauffeur van Noot vroeg me bij het instappen of ik gereserveerd had. Ik zei "nee, want op de site staat toch dat dat niet hoeft als je op het station vertrekt?" Dat werd me beantwoord met een grondige uitbrander: "niet waar, die site heeft foute info, klopt niet, u moet echt reserveren, anders mag u niet mee".
Hopelijk wordt er nog gewerkt aan de lay-out. Het is tenslotte een eis dat die in de RRReis kleuren moet. Maar ja, die eis hebben ze ook al genegeerd bij de vertrekstaten.De reisinfo wordt tot mijn verrassing volledig in de rode huisstijl van EBS weergegeven; nergens een spoor van logo of kleuren van RRReis. Helaas is de correctheid van de info ook op het traditionele EBS-niveau
In de grote bussen is nu wel voor het eerst reclame te zien op het rechter scherm. Al tonen sommige bussen nog steeds het Keolis logo.
En dat er geen tijden worden getoond komt waarschijnlijk omdat de bus is ingelogd op de lijn en niet op een omloop. Dan komt er alleen info op basis van de gps gegevens.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vanaf het busstation Apeldoorn en Zwolle hoef je niet te reserveren, al wordt het wel aangeraden omdat de capaciteit dan beter kan worden ingeschat. Ik zou zeker een klacht indienen want dit klinkt als iets dat beter kan
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Enkele minuten geleden heeft dit riedeltje zich herhaald. Helaas dezelfde chauffeur als de vorige keer, en nog steeds hield 'ie bij hoog en bij laag vol dat ik moest reserveren.DDietzen schreef: ↑do 26 jan 2023, 23:22 Vanavond mijn eerste ervaring met reserveerRRReis gehad sinds de concessiewissel, in lijn 16 van station Apd richting Woudhuis. Het was me het ritje wel, en niet in positieve zin.
De chauffeur van Noot vroeg me bij het instappen of ik gereserveerd had. Ik zei "nee, want op de site staat toch dat dat niet hoeft als je op het station vertrekt?" Dat werd me beantwoord met een grondige uitbrander: "niet waar, die site heeft foute info, klopt niet, u moet echt reserveren, anders mag u niet mee".
Uiteindelijk liet hij me alsnog instappen, maar wel met meermaals de vermaning "volgende keer echt aan denken hè meneer, u moet reserveren!" achter me aan. Ik was niet zo ad rem om te vragen "hoe had ik dat dan moeten weten?" en dat is wellicht maar goed ook. Gezien zijn humeur sluit ik immers niet uit dat 'ie me voor het stellen van zo'n lastige vraag alsnog eruit had geschopt
Dat wordt dus langer wachten op lijn 2, die ook nog een omweg langs het Marktplein rijdt en er dus een stuk langer over doet.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Heb je een inmiddels een klacht ingediend bij de vervoerder?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten