Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Nee. Maar omdat er een enorm voordeel hangt aan het gebruik van ZE-bussen, en de tweedehands-markt voor zulke voertuigen erg klein is, is de kans best groot dat er alsnog een volledig nieuwe busvloot komt.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Gezien dit gaat over de nieuwe concessie die in december 2024 ingaat, is het niet handig hier een nieuw topic over te starten?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Niet nodig, er is al een topic.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Waar baseer je dat op? Ook Arriva zal eens de overstap naar ZE moeten maken, anders hebben ze over een paar jaar geen markt meer.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Alsof Arriva die overstap niet al aan het maken is: in Limburg rijden heel wat elektrische bussen
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Meen zoiets ooit eens in de wandelgangen vernomen te hebben.
En dan, zou het Keukenhofvervoer dan ook elektrisch moeten? Het zal mij benieuwen.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik mag toch hopen dat eventuele tourbedrijven dat mogen rijden. Lijkt me goedkoper om daar niet electrisch op te eisen voor de 6 of 7 weken dat de Keukenhof geopend is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Wellicht gaat de 385 in de nieuwe concessie weer via Voorhout Herenstraat en halte Kievitspark rijden, want het PvE schrijft voor dat het zorgcentrum / huisartsenpost (Nieuw Schoonoord) met "Vast Openbaar Vervoer" wordt bediend. En de 385 is nu de enige bus die er langs komt.CamilleKreemers schreef: ↑do 13 okt 2022, 06:28 Waarom wordt de huidige route van de 385 niet meer gebruikt? Bij een halte aan de noordkant van de rotonde heb je direct ontsluiting naar dat college en huisartsenpraktijk daar.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik heb even kort gekeken naar de dienstregeling van 2023 in ZHN op arriva-reisinfo.fis.nl.
Lijn 256 Weteringbrug > Leiden is verdwenen, wat overeenkomt met de nieuwe lijnennetkaart. Echter is de opheffing niet te vinden op de wijzigingenpagina van Arriva.
Ook in Arriva's reisplanner komt lijn 256 niet meer tevoorschijn vanaf 9 jan 2023.
Ik dacht eerst dat lijn 1 en 4 in Alphen ook verdwenen waren, maar ze verschijnen wel gewoon bij het intypen van resp. 'Herenhof' en 'Molenwetering'.
Vreemd dat je ze niet ziet als je '1' of '4' intypt...
(EDIT: blijkbaar was ik blind genoeg om ze gewoon niet te zien. Ze staan er wel.)
De dienstregeling is trouwens nog niet verwerkt in OVinfo, wat - komisch genoeg - ook betekent dat de reisplanner van Arriva's Glimble geen reisadviezen in ZHN na 9 jan 2023 kan geven.
Dit is ook mijn eerste bericht ooit op het forum, dus ehm... hoi!
Lijn 256 Weteringbrug > Leiden is verdwenen, wat overeenkomt met de nieuwe lijnennetkaart. Echter is de opheffing niet te vinden op de wijzigingenpagina van Arriva.
Ook in Arriva's reisplanner komt lijn 256 niet meer tevoorschijn vanaf 9 jan 2023.
Ik dacht eerst dat lijn 1 en 4 in Alphen ook verdwenen waren, maar ze verschijnen wel gewoon bij het intypen van resp. 'Herenhof' en 'Molenwetering'.
Vreemd dat je ze niet ziet als je '1' of '4' intypt...
(EDIT: blijkbaar was ik blind genoeg om ze gewoon niet te zien. Ze staan er wel.)
De dienstregeling is trouwens nog niet verwerkt in OVinfo, wat - komisch genoeg - ook betekent dat de reisplanner van Arriva's Glimble geen reisadviezen in ZHN na 9 jan 2023 kan geven.
Dit is ook mijn eerste bericht ooit op het forum, dus ehm... hoi!
Laatst gewijzigd door AnderzamNL op vr 23 dec 2022, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Op wijzigingspagina's van vervoerders moet je ook nooit al te veel vertrouwen. Die zijn in heel Nederland doorgaans notoir incompleet.AnderzamNL schreef: ↑vr 23 dec 2022, 14:04Echter is de opheffing niet te vinden op de wijzigingenpagina van Arriva.
En welkom hier trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Je hoopt toch aan het begin van de kerstvakantie plannen te kunnen maken voor de periode erna, over een paar weken...AnderzamNL schreef: ↑vr 23 dec 2022, 14:04De dienstregeling is trouwens nog niet verwerkt in OVinfo, wat - komisch genoeg - ook betekent dat de reisplanner van Arriva's Glimble geen reisadviezen in ZHN na 9 jan 2023 kan geven.
Helaas zijn die nieuwspagina's wel vaker onbetrouwbaar, niet iedereen gaat er met zo'n gedetailleerde blik overheen als wij hobbyisten
En welkom!
請勿靠近車門
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik ben bezig met het wijzigingenoverzicht van 2023, en zie dat de halte Schipholweg in Leiden richting Centraal weer in gebruik genomen is. Heeft iemand wellicht een idee per wanneer die halte weer teruggekomen is?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Afgaande op Streetview in elk geval sinds oktober (op de weergave van juli was de boel nog afgezet).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Even gekeken hier. De 365 rijdt in de ochtend nu een extra rit vanaf de Weteringbrug naar Leiden Centraal.AnderzamNL schreef: ↑vr 23 dec 2022, 14:04 Ik heb even kort gekeken naar de dienstregeling van 2023 in ZHN op arriva-reisinfo.fis.nl.
Lijn 256 Weteringbrug > Leiden is verdwenen, wat overeenkomt met de nieuwe lijnennetkaart. Echter is de opheffing niet te vinden op de wijzigingenpagina van Arriva.
Ook in Arriva's reisplanner komt lijn 256 niet meer tevoorschijn vanaf 9 jan 2023.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Een paar jaar terug zijn de Zuidplaslijnen (175, 383 en 382-384-386) fors gewijzigd, na de komst van een paar nieuwe stations in de regio. Arriva gaf toen als reden dat het aantal reizigers in deze regio nogal achterbleef op de verwachting. Worden die buslijnen nu wel goed gebruikt?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Weet iemand de exacte datum van wanneer bushalte Agnietenstraat in Gouda is vervallen? Ik zat onlangs op de wiki-pagina van lijn 3 in Gouda en zag dat hij nog niet geüpdatet was met de vervallen halte, dus dat heb ik gedaan. Echter weet ik niet de exacte datum, alleen dat het ergens in 2022 gebeurde, zover ik mij kan herinneren ergens rond de zomer.
zij/haar/hen/hun
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Zal vanavond even kijken in mijn mail archief
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dat kan ik je wel vertellen.April064 schreef: ↑vr 13 jan 2023, 11:52 Weet iemand de exacte datum van wanneer bushalte Agnietenstraat in Gouda is vervallen? Ik zat onlangs op de wiki-pagina van lijn 3 in Gouda en zag dat hij nog niet geüpdatet was met de vervallen halte, dus dat heb ik gedaan. Echter weet ik niet de exacte datum, alleen dat het ergens in 2022 gebeurde, zover ik mij kan herinneren ergens rond de zomer.
Dat is vanaf zondag 21 Augustus geweest
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dankjewel! Ik heb hem in de wiki ingevoerd
zij/haar/hen/hun
- ThatPCDude
- Berichten: 490
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Curieus moment op metrostation Capelsebrug gister. Qliner 383 van 15:50 (overigens gereden met een reguliere streekcitea) bleef 6 minuten te lang op de buffer staan, waarna hij zonder enige communicatie wegreed zonder de halte aan te doen en pas begon vanaf station Nieuwerkerk a/d IJssel. Er waren nog ruimschoots voor de vertrektijd 2 chauffeurs te zien die naar de achter-/onderkant van de bus keken maar voor de rest niets deden.
Van de hele rondrit die ik gisteren door Zuid-Holland Noord gemaakt heb was dit 't enige curieuze moment gelukkig
Van de hele rondrit die ik gisteren door Zuid-Holland Noord gemaakt heb was dit 't enige curieuze moment gelukkig
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Lijnen 382 en 383 rijden standaard met VDL.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- ThatPCDude
- Berichten: 490
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Waarom hebben ze dan de Qliner destinctie :?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Aldus de provincie is de snelheid tussen Zoetermeer en Voorburg de reden voor qliner.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
382 volgens mij niet meer, omdat die bijna zijn hele route over de snelweg rijdt en gekoppeld is aan 384 en 386.
Maar ik vind het ook nog steeds belachelijk dat lijn 383 met Citea's rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten