Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
umbusko schreef: ↑zo 26 dec 2021, 23:52
ZSSK heeft bij Stadler 4 KISS-treinstellen besteld. Zesdelig, 611 zitplaatsen, 160 meter en geschikt voor 160 km/u. Deze moeten eind 2023 gaan rijden op de trajecten Bratislava – Trnava - Žilina, Bratislava - Trnava – Galanta, Bratislava – Kúty – Břeclav, Bratislava – Nové Zámky en tijdelijk ook op Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica.
Er is er eentje af en gepresenteerd op de Rail Business days in Ostrava: een paar foto's hier.
Zonde wel dat de stoelen in de 2de klas geen middenarmleuning hebben. Ruimte zat... Ik mis die dingen echt als ik een boek wil lezen.
Die rijden daar als het goed is nog steeds. De nieuwe NEXIO-treinen van CAF zijn nog altijd niet toegelaten door het EBA vanwege euvels aan het remsysteem.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Eind deze zomer moeten de eerste dubbelgelede 24-meter-trolleybussen in Bratislava gaan rijden. Foto. Er zijn er 16 besteld voor inzet op lijn 71 (de voormalige lijn 201) tussen het centraal station en Dolné Hony.
Stadler gaat aan de ÖBB 14 zesdelige Kiss-treinstellen leveren die waarschijnlijk op de langzame Railjet-verbinding Salzburg-Wien Flughagen gaan rijden en 21 vierdelige Kiss-treinstellen voor de regionale treinen rondom Wien. Zodoende kunnen de huidige 7-delige Railjet-stammen die nu op Salzburg-Wien Flughafen worden ingezet straks op hoogwaardige internationale verbindingen gaan rijden, zoals meer treinen tussen Wien en Italië en misschien dat de EC-treinen tussen Wien en Ljubljana/Zagreb ook vervangen kunnen worden door Railjet-stammen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Vanaf december 2027 gaan in opdracht van de deelstaat Schleswig-Holstein 40 vierdelige Alstom Coradia HC treinen rijden op de RE7 tussen Hamburg en Kiel/Flensburg, RE70 tussen Hamburg en Kiel, RB61/RB71 tussen Hamburg en Itzehoe/Wrist. Na elektrificering van het traject tussen Itzehoe en Heide rijden de RB-treinen die eindigen in Itzehoe door naar Heide.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nee, inderdaad. Net als de Flirts die nu op Hamburg-Itzehoe/Wrist rijden. Ik hoop dat die Flirts en de Twindexxen vanaf 2028 elders in Duitsland ingezet worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
De Twindexx in SH zijn van 2016 en de Flirt van 2014.....
Terwijl legt de ODEG haar splinternieuwe LINT na nog geen twee maanden in dienst weer stil vanwege voortdurende storingen. Tot dat deze door Alstom zijn beholpen rijden weer de oude GTW of treinen moeten vervallen: https://www.odeg.de/kontakt/presse/pres ... 7-und-rb51
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Nee, daar komt voorlopig eerst nog de NS vectron voor. Productie van de locomotief schijnt nogal wat vertraging opgelopen te hebben en verder achter te lopen dan de productie van de rijtuigen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ja, dan nog is Amsterdam-Berlijn het eerste traject waar de BR 105 moet gaan rijden. Dat op hetzelfde traject eerst nog een tijdje Vectrons worden ingezet verandert daar niets aan.
Dat zal pas op zijn vroegst vanaf december 2025 zijn lees ik net.
Wat ik ook net lees is dat DB vanaf december 2023 stopt met de inzet van rijtuigen met ouderwetse deuren (met klin). Dit heeft als direct gevolg dat op de ritten die op dat moment nog een bordbistro hebben, deze vanaf dat moment niet meer aanwezig zal zijn.
Op de IC Berlijn zal daarvoor een volledig 1e klas rijtuig in de plaats komen, waardoor er een stuk of 30 extra plekken in de 1e klas ontstaan. Omdat er dan in de 1e klas geen rolstoelplaatsen meer zijn door het wegvallen van het bistrorijtuig, zal er een 2e klas rijtuig vervangen worden door een ander type met rolstoelplaatsen en extra fietsplaatsen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Het is in Nederland volstrekt gebruikelijk dat er geen catering meer in de treinen is, maar voor een reistijd van zes uur is een bistro wat mij betreft geen overbodige luxe.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022