Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Op de RE80 Treuchtlingen - Würzburg rijden nog treinen met n-wagen en een ex-DR Dosto. DEUVM als u in de buurt bent.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
DEUVM?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 646
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Doe er uw voordeel mee
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten uit de nogal teleurstellende GWR lounge in London Paddington. Straks richting het zuidwesten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Afgelopen weekend het jaarlijkse weekend Duitsland gedaan met mijn vader. (Hoewel, jaarlijks, door corona en persoonlijke omstandigheden was het al 4 jaar geleden...).
Zaterdagochtend voor vertrek nog maar even gekeken of de RB61 zou rijden, maar geen enkele aanwijzing dat dat niet zo zou zijn.
In de trein van Hengelo Oost naar Oldenzaal zou de Eurobahn voorbij moeten komen, maar het bleef stil... Uit nader onderzoek bleek er een kapot treinstel te zijn, waardoor net deze trein niet zou rijden.
Planning aangepast, en terug naar Hengelo, om via Enschede en Münster onze rit te vervolgen. Vertrek uit Münster was een paar minuten te laat, maar met 17 minuten overstaptijd in Paderborn zou dat toch goed moeten kunnen komen.
Niet dus... de machinist bedacht wat laat dat hij ook in Mersch moest stoppen, stond nog met een halve bak langs het perron en de rest van de trein op en over een overweg, en zette na enige tijd de trein terug langs het perron. Voor we toen weg konden waren de 17 minuten al ruim verdampt.
Het hielp ook al niet dat in Hamm een grote groep mensen de trein in kwam, nog een aantal personen miste, er na enige minuten fdeur tegenhouden maar uitstapte en daarna toch massaal instapte.
Toen kon mijn mooi uitgedokterde reisschema naar Cheb wel volledig de prullenbak in en heb ik een nieuwe route opgesteld met als eindpunt Dresden.
De rest van het weekend werkten alle maatschappijen wel goed mee (een paar minuten te laat is geen vertraging) en kwamen we mooi op tijd in Hengelo (en ik daarna in Nijmegen) aan.
Zaterdagochtend voor vertrek nog maar even gekeken of de RB61 zou rijden, maar geen enkele aanwijzing dat dat niet zo zou zijn.
In de trein van Hengelo Oost naar Oldenzaal zou de Eurobahn voorbij moeten komen, maar het bleef stil... Uit nader onderzoek bleek er een kapot treinstel te zijn, waardoor net deze trein niet zou rijden.
Planning aangepast, en terug naar Hengelo, om via Enschede en Münster onze rit te vervolgen. Vertrek uit Münster was een paar minuten te laat, maar met 17 minuten overstaptijd in Paderborn zou dat toch goed moeten kunnen komen.
Niet dus... de machinist bedacht wat laat dat hij ook in Mersch moest stoppen, stond nog met een halve bak langs het perron en de rest van de trein op en over een overweg, en zette na enige tijd de trein terug langs het perron. Voor we toen weg konden waren de 17 minuten al ruim verdampt.
Het hielp ook al niet dat in Hamm een grote groep mensen de trein in kwam, nog een aantal personen miste, er na enige minuten fdeur tegenhouden maar uitstapte en daarna toch massaal instapte.
Toen kon mijn mooi uitgedokterde reisschema naar Cheb wel volledig de prullenbak in en heb ik een nieuwe route opgesteld met als eindpunt Dresden.
De rest van het weekend werkten alle maatschappijen wel goed mee (een paar minuten te laat is geen vertraging) en kwamen we mooi op tijd in Hengelo (en ik daarna in Nijmegen) aan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Heb ik dat weer. Raamloze plek in de 12.03 naar Penzance. Ook geen bagagerek boven mijn stoel. En o ja met 4 minuten vertraging vertrokken en het is behoorlijk druk in de trein.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Soms heb je geluk.
Vandaag per DB van Nürnberg naar Luzern, vertrek 7.41 uur per IC 2162 en via Aalen, Ulm, Friedrichshafen Stadt, Schaffhausen en Zürich aankomst Luzern 15.51 uur.
Waarom? Gewoon omdat ik tijd genoeg heb en bij boeken dat voor €30,10 1e klasse kon.
Totdat er op een goede dag een mail van de DB kwam dat we werkzaamheden op de route waren, er reed een vervangbus tussen Giengen en Ulm. Nog geen probleem, mijn overstap in Aalen ging van 34 naar 7 minuten maar in Ulm kon ik een eerdere trein nemen en verderop ook zodat ik al om 15.25 uur in Luzern zou zijn.
En toen kwam vandaag.....
IC 2162 vertrok op tijd uit Nürnberg maar kreeg, door een seinstoring, ongeveer 10 minuten vertraging, de DB-er in functiewaardering eens opgezocht. Tsja, de aansluiting kan niet wachten maar geen probleem: ik hef uw treinbinding op en u blijft aan boord tot Karlsruhe en dan via Basel.
Zo gezegd, zo gedaan. De planning werd EC 7 vanaf Karlsruhe en dan om 15.05 uur in Luzern , steeds vroeger dus .
Maar in Karlsruhe waren diverse ICE's richting Zwitserland vertraagd, zo ook de 275 die +71 klokte. Trein zag er 1e klasse verassende leeg uit en maar eens aan de meest vriendelijke Duitse hc ooit gevraagd of ik met mijn ticket mee mocht. Natuurlijk! Geen probleem, uw treinbinding is toch opgeheven? Goede reis en excuses voor de vertraging! Nou, vertraging? Ik ben eerder !
Het noodlot sloeg niet snel na Karlsruhe weer toe, trein was al ingekort tot Basel ipv Interlaken maar dit werd nu Basel Bad bf.
Het reisadvies via de omroep: reist u naar Zwitserland of Italië, stapt u aub in Freiburg over op ICE71, dit kan op hetzelfde perron, in Basel Bad moet u door de tunnel naar een ander perron.
Even later komt dezelfde hc nog persoonlijk langs om te vragen of het duidelijk was. Echt, hulde aan deze dame !!
Maar goed, ik ben blijven zitten tot Basel Bad waar we om 12.40 uur arriveerden, in een galop, samen met nog tientallen anderen, van spoor 4 naar 11 om de S6 naar SBB te halen wat lukte.
Nu zit ik in de IC naar Lugano die om 14.05 uur te Luzern aankomt.
Zo zie je maar weer dat je door vertragingen soms eerder op je bestemming kan zijn. Wel met een dosis geluk en meewerkend personeel !
En geld terug bij vertraging? Ik ben bang dat ik bij moet betalen !!
Vandaag per DB van Nürnberg naar Luzern, vertrek 7.41 uur per IC 2162 en via Aalen, Ulm, Friedrichshafen Stadt, Schaffhausen en Zürich aankomst Luzern 15.51 uur.
Waarom? Gewoon omdat ik tijd genoeg heb en bij boeken dat voor €30,10 1e klasse kon.
Totdat er op een goede dag een mail van de DB kwam dat we werkzaamheden op de route waren, er reed een vervangbus tussen Giengen en Ulm. Nog geen probleem, mijn overstap in Aalen ging van 34 naar 7 minuten maar in Ulm kon ik een eerdere trein nemen en verderop ook zodat ik al om 15.25 uur in Luzern zou zijn.
En toen kwam vandaag.....
IC 2162 vertrok op tijd uit Nürnberg maar kreeg, door een seinstoring, ongeveer 10 minuten vertraging, de DB-er in functiewaardering eens opgezocht. Tsja, de aansluiting kan niet wachten maar geen probleem: ik hef uw treinbinding op en u blijft aan boord tot Karlsruhe en dan via Basel.
Zo gezegd, zo gedaan. De planning werd EC 7 vanaf Karlsruhe en dan om 15.05 uur in Luzern , steeds vroeger dus .
Maar in Karlsruhe waren diverse ICE's richting Zwitserland vertraagd, zo ook de 275 die +71 klokte. Trein zag er 1e klasse verassende leeg uit en maar eens aan de meest vriendelijke Duitse hc ooit gevraagd of ik met mijn ticket mee mocht. Natuurlijk! Geen probleem, uw treinbinding is toch opgeheven? Goede reis en excuses voor de vertraging! Nou, vertraging? Ik ben eerder !
Het noodlot sloeg niet snel na Karlsruhe weer toe, trein was al ingekort tot Basel ipv Interlaken maar dit werd nu Basel Bad bf.
Het reisadvies via de omroep: reist u naar Zwitserland of Italië, stapt u aub in Freiburg over op ICE71, dit kan op hetzelfde perron, in Basel Bad moet u door de tunnel naar een ander perron.
Even later komt dezelfde hc nog persoonlijk langs om te vragen of het duidelijk was. Echt, hulde aan deze dame !!
Maar goed, ik ben blijven zitten tot Basel Bad waar we om 12.40 uur arriveerden, in een galop, samen met nog tientallen anderen, van spoor 4 naar 11 om de S6 naar SBB te halen wat lukte.
Nu zit ik in de IC naar Lugano die om 14.05 uur te Luzern aankomt.
Zo zie je maar weer dat je door vertragingen soms eerder op je bestemming kan zijn. Wel met een dosis geluk en meewerkend personeel !
En geld terug bij vertraging? Ik ben bang dat ik bij moet betalen !!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat is een van de redenen waarom DB dus totaal niet moeilijk doet in dat soort gevallen (en het is ook gewoon vastgelegd in de reizigersrechten). Het kost je onnoemelijk veel meer (niet alleen geld maar ook goodwill) om mensen met treinbinding dwars te zitten dan om te zeggen "reiziger heeft betaald, als de geplande reis niet kan, pak dan maar de snelst mogelijke optie".
Zo ook eens 1e klas van Nürnberg naar Duisburg gereden voor een habbekrats die ik alleen kon boeken met regionalverkeer via Darmstadt. En uiteraard 2 uur eerder thuis.
Zo ook eens 1e klas van Nürnberg naar Duisburg gereden voor een habbekrats die ik alleen kon boeken met regionalverkeer via Darmstadt. En uiteraard 2 uur eerder thuis.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wat moet jij een zwaar leven hebben!
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En dan eindigen in het troosteloze Penzance; mijn advies uitstappen en omkeren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Of toch op zijn minst rugpijn, als het een Class 802 is tenminste. Wat een dramatisch oncomfortabele treinen. In de 2de klas althans, misschien is 1ste klas nog wel uit te houden.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
en es is vast op weg naar een prettiger plek dan Penzance.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Overigens ben ik 11 jaar geleden al eens in Penzance geweest en dat viel me reuze mee. Was trouwens een treinreis vanuit Thurso in Schotland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Na zo'n lange reis zie je het allemaal niet zo scherp meer natuurlijk.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar een fijne reis gewenst uiteraard, Plymouth ken ik niet anders dan van naam.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat zijn vervangende treinstammen van WFL in opdracht van Go Ahead door een tekort aan personeel: https://www.go-ahead.bayern/news/go-ahe ... rzburg-714henrivanderweijden schreef: ↑ma 07 aug 2023, 08:10 Op de RE80 Treuchtlingen - Würzburg rijden nog treinen met n-wagen en een ex-DR Dosto. DEUVM als u in de buurt bent.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De inzet van de locs naar Wien is de volgende, vertrek Köln: Ma-Wo-Vr-Za Taurus; Di-Do-Zo Vectron. De Taurus op maandagochtend is dan of vanuit Hamburg komend of de tweede loc vanuit Innsbruck (momenteel rijden de NJ tussen Innsbruck en Nürnberg met Taurus-Sandwich, waarvan een loc vanuit Nürnberg weer mee terug naar Innsbruck gaat).henrivanderweijden schreef: ↑ma 07 aug 2023, 07:09 Zo rond half 8 begint men ook eindelijk met het uit elkaar halen van de treinen, het deel Asd-Wien wordt weggerangeerd. Hier staat overigens een Oostenrijkse Taurus voor.
Laatst gewijzigd door ICE11 op di 08 aug 2023, 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Voor de duidelijkheid: er waren 3 Taurussen. 1 voorop de 491 1 voorop de 421 en 1 achterop de 491 die de autotransporters aan de haak had en losgekoppeld stond van de overige rijtuigen uit Hamburg. Er was dus geen NS Vectron die er wel had moeten zijn.
Het schijnt trouwens dat het Hamburgse deel er al vanaf ongeveer half 4 stond, het Amsterdamse deel was rond half 7 binnen gekomen.
Het schijnt trouwens dat het Hamburgse deel er al vanaf ongeveer half 4 stond, het Amsterdamse deel was rond half 7 binnen gekomen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ach de reizigers van de 225 gisteren hadden veel meer pech. Die stonden 4 uur na vertrek uit Arnhem weer in Arnhem omdat de trein bij Babberich defect is geraakt en de evacuatie ruim 4 uur geduurt heeft.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er staat een vectron-locomotief met rijtuigen als reservetrein klaar in Amsterdam, maar dat helpt niet als een trein onderweg strandt en het baanvak daarmee blokkeert voor andere treinen. Maar de baureihe 408 kan echt niet snel genoeg komen, het worden nog een lange 1,5 jaar...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Echt schandalig. Dit is gewoon niet goed te praten. Spoorwegmaatschappijen die niet leveren. En NS Internationaal maar vrolijk reclame blijven maken hoe leuk en ontspannen treinreizen naar het buitenland is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten