De mini aanbesteding
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Lijkt mij ook wel weer eens leuk
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De mini aanbesteding
Goed bezig! De JVB is ook bereid om mee te doen
Re: De mini aanbesteding
Mijn insteek is om deze ronde voor een breder publiek toegankelijk te houden en daarom is de omvang en complexiteit beperkt.
Basislijn
Re: De mini aanbesteding
Lijkt mij ook leuk om mee te doen
Re: De mini aanbesteding
De voorlopige planning voor de tram van Noordhuizen:
Publicatie PvE: uiterlijk 1 september 2023
Deadline indienen vragen: 10 september 2023 23:59
Publicatie definitieve PvE: 14 september 2023
Deadline indienen biedingen: 5 oktober 2023
Bekendmaking uitslag: Uiterlijk 19 oktober 2023
Deadline indienen bezwaar: 5 dagen na bekendmaking uitslag
Reactie op bezwaar: Uiterlijk 10 dagen na deadline voor bezwaar
Ingangsdatum concessie: 1 januari 2024
De opdrachtgever behoudt het recht om op enig moment van deze planning af te wijken.
Publicatie PvE: uiterlijk 1 september 2023
Deadline indienen vragen: 10 september 2023 23:59
Publicatie definitieve PvE: 14 september 2023
Deadline indienen biedingen: 5 oktober 2023
Bekendmaking uitslag: Uiterlijk 19 oktober 2023
Deadline indienen bezwaar: 5 dagen na bekendmaking uitslag
Reactie op bezwaar: Uiterlijk 10 dagen na deadline voor bezwaar
Ingangsdatum concessie: 1 januari 2024
De opdrachtgever behoudt het recht om op enig moment van deze planning af te wijken.
Basislijn
- ThatPCDude
- Berichten: 494
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: De mini aanbesteding
Het ziet er tot nu toe wel leuk uit om aan mee te dingen! Eens kijken of ik met mijn United Bus Transportation Services (aka UniBus) er iets moois van kan maken als het definitieve PvE beschikbaar is!
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Aanbesteding Tram van Noordhuizen van start
Het gemeentebestuur van Noordhuizen is verheugd te melden dat het PvE en de spoorkaart van de aanbesteding van de Tram van Noordhuizen online staan!
Plan van Eisen
Schematische spoorkaart
De vragen voor de Nota van Inlichtingen mogen vanaf heden gesteld worden.
De gemeente wenst geïntereseerden veel succes met deze aanbesteding en hoopt op veel (maar niet te veel) biedingen.
Plan van Eisen
Schematische spoorkaart
De vragen voor de Nota van Inlichtingen mogen vanaf heden gesteld worden.
De gemeente wenst geïntereseerden veel succes met deze aanbesteding en hoopt op veel (maar niet te veel) biedingen.
Basislijn
Re: De mini aanbesteding
Leuk!
Eerste korte vraag: op zaterdag tussen 18:00 en 19:00 is er geen minimum frequentie?
Eerste korte vraag: op zaterdag tussen 18:00 en 19:00 is er geen minimum frequentie?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Ziet er uit als een aardig puzzeltje nog, zo'n tramnet inclusief enkelspoor
BleuBuzz heeft de volgende vragen over het PvE:
- Bij halte Landstraat ligt zowel een wissel als een keerlus. Mag je op die halte kopmaken of moeten de trams de keerlus volgen?
- Is een stukje links rijden toegestaan? Bv. mag een tram die na halte Plantsoen het wissel neemt pas keren bij de Waterpoort?
- Telt een tram die vanuit de Bloemenwijk een rondje via Oranjewijk - Centrum - Stationswijk en terug naar Bloemenwijk rijdt als bediening voor eis C? En ook voor bediening van halte Visstraat?
- Wat is de "relevante richting" bij eis 2.4? En stel dat een tram uit de Schildersbuurt elke 10 minuten rijdt, voldoe ik dan ook aan de eis als een rit startend in de Bloemenwijk ervoor zorgt dat de eerste rit uiterlijk om 5.40 uur vertrekt?
- Bij 3.2: Buffertijd voor de helft combineren met keertijd snap ik. Maar moet in het voorbeeld het verschil tussen aankomst en vertrek niet 5,5 minuut zijn? Immers staat er dat je halteertijd en keer-/buffertijd niet mag combineren.
- Bij 3.3: Moet de dienstregeling op de halve minuut nauwkeurig zijn, of mag ik ook elke 2 haltes 1 minuut extra rekenen om de halve minuut halteertijd te verwerken.
- Volstaat voor een onderbouwing van de capaciteit een tabel waarin de reizigersaantallen en de aangeboden capaciteit naast elkaar gezet worden?
- Mag op alle haltes met wissels gekeerd worden?
BleuBuzz heeft de volgende vragen over het PvE:
- Bij halte Landstraat ligt zowel een wissel als een keerlus. Mag je op die halte kopmaken of moeten de trams de keerlus volgen?
- Is een stukje links rijden toegestaan? Bv. mag een tram die na halte Plantsoen het wissel neemt pas keren bij de Waterpoort?
- Telt een tram die vanuit de Bloemenwijk een rondje via Oranjewijk - Centrum - Stationswijk en terug naar Bloemenwijk rijdt als bediening voor eis C? En ook voor bediening van halte Visstraat?
- Wat is de "relevante richting" bij eis 2.4? En stel dat een tram uit de Schildersbuurt elke 10 minuten rijdt, voldoe ik dan ook aan de eis als een rit startend in de Bloemenwijk ervoor zorgt dat de eerste rit uiterlijk om 5.40 uur vertrekt?
- Bij 3.2: Buffertijd voor de helft combineren met keertijd snap ik. Maar moet in het voorbeeld het verschil tussen aankomst en vertrek niet 5,5 minuut zijn? Immers staat er dat je halteertijd en keer-/buffertijd niet mag combineren.
- Bij 3.3: Moet de dienstregeling op de halve minuut nauwkeurig zijn, of mag ik ook elke 2 haltes 1 minuut extra rekenen om de halve minuut halteertijd te verwerken.
- Volstaat voor een onderbouwing van de capaciteit een tabel waarin de reizigersaantallen en de aangeboden capaciteit naast elkaar gezet worden?
- Mag op alle haltes met wissels gekeerd worden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De mini aanbesteding
De dagdelen zijn aangepast. Tussen 18:00 en 19:00 valt onder daluren/avondurenEerste korte vraag: op zaterdag tussen 18:00 en 19:00 is er geen minimum frequentie?
Beide is hier mogelijk, de keuze is aan de vervoerder.Bij halte Landstraat ligt zowel een wissel als een keerlus. Mag je op die halte kopmaken of moeten de trams de keerlus volgen?
Nee, na het wisselen naar het linkerspoor op een dubbelsporig baanvak moet op de eerstvolgende halte kopgemaakt worden. Dit zal verduidelijkt worden in het PvE.Is een stukje links rijden toegestaan? Bv. mag een tram die na halte Plantsoen het wissel neemt pas keren bij de Waterpoort?
Ja, dit telt als bediening van die wijken. Dit wordt ook gezien als bediening van de Visstraat.Telt een tram die vanuit de Bloemenwijk een rondje via Oranjewijk - Centrum - Stationswijk en terug naar Bloemenwijk rijdt als bediening voor eis C? En ook voor bediening van halte Visstraat?
De relevante richting is de drukste richting. Ja, als de eerste rit om 5:40 in de Bloemenwijk start is daarmee de Schildersbuurt bediend.Wat is de "relevante richting" bij eis 2.4? En stel dat een tram uit de Schildersbuurt elke 10 minuten rijdt, voldoe ik dan ook aan de eis als een rit startend in de Bloemenwijk ervoor zorgt dat de eerste rit uiterlijk om 5.40 uur vertrekt?
Dit is correct, de minimale tijd is dan 5,5 minuut.Bij 3.2: Buffertijd voor de helft combineren met keertijd snap ik. Maar moet in het voorbeeld het verschil tussen aankomst en vertrek niet 5,5 minuut zijn? Immers staat er dat je halteertijd en keer-/buffertijd niet mag combineren.
Hoe dit weergegeven wordt in de tabellen is aan de vervoerder, zolang de uiteindelijke rijtijd maar klopt.Bij 3.3: Moet de dienstregeling op de halve minuut nauwkeurig zijn, of mag ik ook elke 2 haltes 1 minuut extra rekenen om de halve minuut halteertijd te verwerken.
Ja, dat volstaat.Volstaat voor een onderbouwing van de capaciteit een tabel waarin de reizigersaantallen en de aangeboden capaciteit naast elkaar gezet worden?
Ja, met inachtneming van het antwoord op de vraag over links rijden. Na het wisselen naar het linkerspoor op een dubbelsporig baanvak moet op de eerstvolgende halte kopgemaakt worden.Mag op alle haltes met wissels gekeerd worden?
Basislijn
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
Mogen de perrons op de halte bij het station allemaal in beide richtingen gebruikt worden? Er is aangegeven dat dit bij andere haltes niet mag behalve als er gekeerd wordt, maar die regel lijkt mij erg onpraktisch als die ook geldt voor het station.
Ik zou niet weten waarom je het zou willen, maar mag aan de wens voor een extra vroege rit naar het Ziekenhuis ook voldaan worden door meerdere verschillende ritten te rijden van/naar de verschillende wijken?
Mogen de verplichte verbindingen tussen wijken eventueel in een andere volgorde gedaan worden mits dit praktisch mogelijk is en voor een logische dienstregeling zorgt?
Tellen haltes die in één richting bediend worden óók mee voor dekking? (Mits de bediening logisch is natuurlijk, anders zou je er strafpunten of uitsluitsel voor krijgen onder andere regels.)
Er staat in het PvE wisselend "oranjebuurt" en "oranjewijk" - Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Volgens mij mist de zin "is daarbij gedefinieerd als minimaal 5 en 10 minuten" in het PvE ook een woordje trouwens.
Ik zou niet weten waarom je het zou willen, maar mag aan de wens voor een extra vroege rit naar het Ziekenhuis ook voldaan worden door meerdere verschillende ritten te rijden van/naar de verschillende wijken?
Mogen de verplichte verbindingen tussen wijken eventueel in een andere volgorde gedaan worden mits dit praktisch mogelijk is en voor een logische dienstregeling zorgt?
Tellen haltes die in één richting bediend worden óók mee voor dekking? (Mits de bediening logisch is natuurlijk, anders zou je er strafpunten of uitsluitsel voor krijgen onder andere regels.)
Er staat in het PvE wisselend "oranjebuurt" en "oranjewijk" - Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Volgens mij mist de zin "is daarbij gedefinieerd als minimaal 5 en 10 minuten" in het PvE ook een woordje trouwens.
Ik blub in het Drecht.
Re: De mini aanbesteding
Op het station mogen alle haltes in alle richtingen nediend worden, dit zal verduidelijkt worden in het PvE.Mogen de perrons op de halte bij het station allemaal in beide richtingen gebruikt worden? Er is aangegeven dat dit bij andere haltes niet mag behalve als er gekeerd wordt, maar die regel lijkt mij erg onpraktisch als die ook geldt voor het station.
Ja, dat mag.Ik zou niet weten waarom je het zou willen, maar mag aan de wens voor een extra vroege rit naar het Ziekenhuis ook voldaan worden door meerdere verschillende ritten te rijden van/naar de verschillende wijken?
Mits praktisch mogelijk en met een logische dienstregeling is dit toegestaan.Mogen de verplichte verbindingen tussen wijken eventueel in een andere volgorde gedaan worden mits dit praktisch mogelijk is en voor een logische dienstregeling zorgt?
In het PvE zal opgenomen worden dat bediening in één richting enkel is toegestaan voor de haltes in het Centrum, Oranjewijk en Stationswijk.Tellen haltes die in één richting bediend worden óók mee voor dekking? (Mits de bediening logisch is natuurlijk, anders zou je er strafpunten of uitsluitsel voor krijgen onder andere regels.)
Dit is gecorrigeerd.Er staat in het PvE wisselend "oranjebuurt" en "oranjewijk" - Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Dit is gecorrigeerd.Volgens mij mist de zin "is daarbij gedefinieerd als minimaal 5 en 10 minuten" in het PvE ook een woordje trouwens.
Basislijn
Re: De mini aanbesteding
Zijn alle trams tweerichtingmaterieel?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De mini aanbesteding
Gelden tijdens de daluren in het weekend dezelfde passagiersaantallen als overdag?
Re: De mini aanbesteding
Een paar vragen:
Zijn er strafpunten voor overschrijden van de DRU limiet, of is de bieding dan ongeldig?
Geld de minimale opvolgtijd ook op kruisingen?
Voor de wens van de bediening van halte Visstraat, wat is de minimale bediening om aan de wenst te voldoen?
Zijn er strafpunten voor overschrijden van de DRU limiet, of is de bieding dan ongeldig?
Geld de minimale opvolgtijd ook op kruisingen?
Voor de wens van de bediening van halte Visstraat, wat is de minimale bediening om aan de wenst te voldoen?
Re: De mini aanbesteding
Er wordt opgenomen dat tot 100 DRU overschrijding er 5 strafpunten per DRU worden gerekend. Bij meer dan 100 DRU overschrijding is de bieding ongeldig.Zijn er strafpunten voor overschrijden van de DRU limiet, of is de bieding dan ongeldig?
Nee.Geld de minimale opvolgtijd ook op kruisingen?
De minimale bedieningseis is per abuis weggevallen. Dit moet zijn: Minimaal twee keer per uur per richting op werkdagen overdagVoor de wens van de bediening van halte Visstraat, wat is de minimale bediening om aan de wenst te voldoen?
Basislijn
Re: De mini aanbesteding
Dat betekend dat op een aantal trajecten de ochtend en avond in het weekend drukker is dan overdag
Misschien beter om de vroege ochtend aantallen aan te houden.
Nog een paar vragen over de kaart:
Tellen de links gaande bochten op de kaart ook als overloop wissels?
Het stuk naar halte Randweg is heen langer dan terug. Klopt dat?
Re: De mini aanbesteding
Goed punt, ik heb een extra tabel opgenomen voor de vroege ochtend in het weekend met iets aangepaste reizigersaantallen. Voor de avond kan gerekend worden met de late avond op werkdagen.
Nee. De kaart is niet super duidelijk, maar je kunt er vanuit gaan dat alleen opzichzelfstaande wissels gebruikt kunnen worden als overloopwissels.Nog een paar vragen over de kaart:
Tellen de links gaande bochten op de kaart ook als overloop wissels?
Dat klopt. Uit veiligheidsoverwegingen moeten tram op dat traject richting het eindpunt langzamer rijden dan trams de andere kant op.Het stuk naar halte Randweg is heen langer dan terug. Klopt dat?
Basislijn
Re: De mini aanbesteding
Het definitieve Plan van Eisen is gereed. Hierin zijn alle vragen en antwoorden verwerkt.
Definitieve PvE
De deadline voor het indienen van uw bod is 5 oktober 2023 om 17:59.
Definitieve PvE
De deadline voor het indienen van uw bod is 5 oktober 2023 om 17:59.
Basislijn
Re: De mini aanbesteding
Voor de handigheid de link uit het eerdere bericht naar de kaart:
Schematische spoorkaart
Schematische spoorkaart
Re: De mini aanbesteding
Een tweetal vragen over de definitieve versie.
Weekend vroege ochtend, zijn dit ook de reizigers aantallen voor weekend avond? Of zijn dan de zaterdag/zondag aantallen leidend.
Had al een kleine opzet gemaakt, zijn de reizigersaantallen in de overige tabellen hetzelfde gebleven? In eerdere aanbestedingen is dit voor mijn gevoel nog wel eens veranderd.
Weekend vroege ochtend, zijn dit ook de reizigers aantallen voor weekend avond? Of zijn dan de zaterdag/zondag aantallen leidend.
Had al een kleine opzet gemaakt, zijn de reizigersaantallen in de overige tabellen hetzelfde gebleven? In eerdere aanbestedingen is dit voor mijn gevoel nog wel eens veranderd.
Re: De mini aanbesteding
Voor de reizigersaantallen op zaterdag en zondagavond wordt verwezen naar de tabel 'late avond'. De tabel 'late avond' is iets aangepast, de overige tabellen zijn ongewijzigd.
Basislijn
Re: De mini aanbesteding
DriveGreen moet helaas melden dat er geen inschrijving gaat komen voor de aanbesteding van Noordhuizen. De afgelopen weken is er hard ingezet om de dienstverlening in de bestaande gebieden op peil te houden ondanks het tekort aan chauffeurs en bestuurders.
Mocht de inleverdatum worden verschoven dan zullen we de beslissing heroverwegen. Wij hebben er uiteraard begrip voor als dit niet mogelijk is maar kunnen ons voorstellen dat meer vervoerders een tekort aan personeel hebben momenteel.
Mocht de inleverdatum worden verschoven dan zullen we de beslissing heroverwegen. Wij hebben er uiteraard begrip voor als dit niet mogelijk is maar kunnen ons voorstellen dat meer vervoerders een tekort aan personeel hebben momenteel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten