Intercity Berlijn
Re: Intercity Berlijn
Dan zie je weer met die Loc.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Intercity Berlijn
Ja dat wordt een dieselloc uit de mottenballen halen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Intercity Berlijn
En de komende tijd ook nog een boot
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Intercity Berlijn
Als je toch met een diesellocomotief gaat rijden kan je beter via Enschede - Münster rijden.
Re: Intercity Berlijn
Kan dat tegenwoordig dan weer wel?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Intercity Berlijn
Nee, er is geen doorgaande verbinding in Enschede.
-
- Berichten: 646
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Intercity Berlijn
Hard genoeg duwen, dan valt dat stootblok wel mee.
Re: Intercity Berlijn
Wilde de provincie Overijssel dat niet veranderen...?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Intercity Berlijn
Als we dan toch creatieve routes gaan bedenken, bij Coevorden plak je een dieselloc aan de achterkant (kopmaken dus, niet de boog nemen) en bij Bentheim haal je die er weer af (ook weer kopmaken, dus de elok staat goed).
Re: Intercity Berlijn
Ik denk dat er domweg geen alternatieven zijn. Via Emmerich wordt een lastig verhaal aangezien het traject al mudvol zit. Maar als het lukt dan zou je dus elk uur een verbinding Amsterdam-Oberhausen kunnen hebben. Rijden er ook weer internationale treinen tussen Oberhausen en Essen.
Re: Intercity Berlijn
Het draadje is wel een mooie illustratie over hoe 'goed' de grensoverschrijdende infrastructuur is tussen Nederland en Duitsland op spoorgebied
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Intercity Berlijn
Het is altijd nog beter dan tussen Nederland en België.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Intercity Berlijn
Die grens is ook een stukje korter dan de Duitse grens.
Eigenlijk zou je het aantal gemiddelde spoorverbindingen per x kilometer moeten uitrekenen om vergelijkbare getallen te krijgen.
Eigenlijk zou je het aantal gemiddelde spoorverbindingen per x kilometer moeten uitrekenen om vergelijkbare getallen te krijgen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Intercity Berlijn
De site landenweb.nl geeft voor de lengte van de Nederland-Belgische grens 450 km en voor de lengte van de Nederland-Duitse grens 577 km. Ja, het verschil is ook kleiner dan ik dacht, maar we rekenen er maar mee.
Grensoverschrijdend personenspoor NL-BE vinden we bij Roosendaal, de HSL en Eijsden. Idem, maar dan NL-DE: Eygelshoven, Venlo, Zevenaar, Glanerbrug, De Lutte, Bad Nieuweschans. Drie stuks voor België, het dubbele voor Duitslans dus. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
Waarmee het gevraagde aantal grensoverschijdende personenspoorverbindingen per kilometer dus komt op 0,00667 tegen 0,01004 Sgros/km. Duitsland wint op alle fronten.
Disclaimer: aan de praktische bruikbaarheid van de sporen in kwestie zijn in dit onderzoek geen eisen gesteld. Plan je reis in de app. Zorg voor een opgeladen telefoon, een goed humeur en ruim voldoende leeftocht.
Grensoverschrijdend personenspoor NL-BE vinden we bij Roosendaal, de HSL en Eijsden. Idem, maar dan NL-DE: Eygelshoven, Venlo, Zevenaar, Glanerbrug, De Lutte, Bad Nieuweschans. Drie stuks voor België, het dubbele voor Duitslans dus. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
Waarmee het gevraagde aantal grensoverschijdende personenspoorverbindingen per kilometer dus komt op 0,00667 tegen 0,01004 Sgros/km. Duitsland wint op alle fronten.
Disclaimer: aan de praktische bruikbaarheid van de sporen in kwestie zijn in dit onderzoek geen eisen gesteld. Plan je reis in de app. Zorg voor een opgeladen telefoon, een goed humeur en ruim voldoende leeftocht.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Intercity Berlijn
Weet je van het leuke van grenzen is? Als je ze steeds verder in detail gaat bekijken, dan worden ze steeds een beetje langer
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Berlijn
#baarle
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Intercity Berlijn
Jazeker, richting Duitsland de grensovergangen Bocholtz en Groesbeek.trolly schreef: ↑do 02 nov 2023, 05:22 Grensoverschrijdend personenspoor NL-BE vinden we bij Roosendaal, de HSL en Eijsden. Idem, maar dan NL-DE: Eygelshoven, Venlo, Zevenaar, Glanerbrug, De Lutte, Bad Nieuweschans. Drie stuks voor België, het dubbele voor Duitslans dus. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
Ik geef toe: niet het meest gangbare personenvervoer (respectievelijk de Miljoenenlijn en de Grenzland Draisine), maar het ligt er wel en is ook in gebruik voor "personenvervoer".
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Intercity Berlijn
Dat valt tegen ten opzichte van mijn verwachting De Duitse grens had ik groter verwacht, dan de Belgische.trolly schreef: ↑do 02 nov 2023, 05:22 De site landenweb.nl geeft voor de lengte van de Nederland-Belgische grens 450 km en voor de lengte van de Nederland-Duitse grens 577 km. Ja, het verschil is ook kleiner dan ik dacht, maar we rekenen er maar mee.
Grensoverschrijdend personenspoor NL-BE vinden we bij Roosendaal, de HSL en Eijsden. Idem, maar dan NL-DE: Eygelshoven, Venlo, Zevenaar, Glanerbrug, De Lutte, Bad Nieuweschans. Drie stuks voor België, het dubbele voor Duitslans dus. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
Waarmee het gevraagde aantal grensoverschijdende personenspoorverbindingen per kilometer dus komt op 0,00667 tegen 0,01004 Sgros/km. Duitsland wint op alle fronten.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Intercity Berlijn
Maar de grens met Duitsland is ook groter/langer dan de grens met België, dus dat voldoet dan toch ook aan je verwachtingen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Intercity Berlijn
Dat klopt, alleen ik had verwacht dat het verschil tussen de 2 veel groter zou zijn.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Intercity Berlijn
Je kunt wel de meest creatieve trajecten verzinnen maar reken er maar op dat het huidige traject de enige haalbare is, dat is ook al door een onderzoeksbureau aangetoond. Het huidige traject is het snelste, nu en ook in 2040 (en wordt nog sneller).
Via Emmerich is een behoorlijke omweg en moeten er diverse ICE-stations overgeslagen worden om die omweg goed te maken. Daarnaast zou dat ten koste gaan van andere ICE-verbindingen aangezien er simpelweg geen ruimte is op dat traject. Nederland kan zoveel willen maar denk je nou echt dat DB twee verschillende trajecten wil met exact hetzelfde begin als eindstation? Gaat nooit gebeuren...
De ICB zal in de toekomst hoogst waarschijnlijk ieder uur gaan rijden op het huidige traject en geen snelle en een langzame maar alleen maar snellere. Ieder uur dus een Amsterdam-Osnabruck en vanaf daar verder alles naar Berlijn of om en om Berlijn/Hamburg(-Kopenhagen).
Via Emmerich is een behoorlijke omweg en moeten er diverse ICE-stations overgeslagen worden om die omweg goed te maken. Daarnaast zou dat ten koste gaan van andere ICE-verbindingen aangezien er simpelweg geen ruimte is op dat traject. Nederland kan zoveel willen maar denk je nou echt dat DB twee verschillende trajecten wil met exact hetzelfde begin als eindstation? Gaat nooit gebeuren...
De ICB zal in de toekomst hoogst waarschijnlijk ieder uur gaan rijden op het huidige traject en geen snelle en een langzame maar alleen maar snellere. Ieder uur dus een Amsterdam-Osnabruck en vanaf daar verder alles naar Berlijn of om en om Berlijn/Hamburg(-Kopenhagen).
Re: Intercity Berlijn
Twee verschillende trajecten met dezelfde begin- & eindpunten.
Check eens hoeveel varianten er wel niet zijn tussen Hamburg-Altona en München Hbf .
Check eens hoeveel varianten er wel niet zijn tussen Hamburg-Altona en München Hbf .
Re: Intercity Berlijn
Ik kom al op minstens 4 hoofdroutes uit met binnen die routes nog allerlei subroutes
Hamburg - Hannover - München
Hamburg - Berlin - München
Hamburg - Rurhrgebiet - München
Hamburg - Hannover - München
Hamburg - Berlin - München
Hamburg - Rurhrgebiet - München
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Intercity Berlijn
Dat zijn er 3?
Re: Intercity Berlijn
Ik gokte op 2 verschillende routes door het Roergebied. Eén via Duisburg en één via Wuppertal of zoiets.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten