Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Wat niet in dat bericht staat: de bus (in R-net kleurtjes) rijdt momenteel als lijn 165 van Zoetermeer naar Alphen aan den Rijn. Nog steeds niets enorm bijzonders.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ah, nee dat had ik er niet uit gehaald. Sowieso, omloopnummers zeggen mij niet zoveel...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Er is nu momenteel een storing bij de ticketbox in alle bussen, waarvan het lijnfilm en kaartlezers niet werken. Gratis ritjes dus
Laatst gewijzigd door Matt5154 op wo 06 sep 2023, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dat lijkt dan voor heel Arriva bus te gelden. Een vriendin van mij had gisteren in Friesland ook al een gratis ritje door hetzelfde euvel.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Is inderdaad landelijk bij alle bussen die nog Albatros 2 hebben het geval. Er is een update niet helemaal goed gegaan. Bij de bussen die Albatros 3 (is een nieuw systeem wat nog niet landelijk is uitgerold en alleen een aantal bussen in de Achterhoek/Rivierenland hebben dat systeem) hebben werkt alles wel gewoon als het goed is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
En wat gebruiken ze dan in Brabant? Want ik ben net wel ingecheckt in een bus van Arriva daar…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ook Albatros 2. Maar er is inmidels een oplossing dus bij steeds meer bussen werkt alles weer inmiddels.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik dacht dat we overal al Albatros 3 hadden vanwege OVpay.
🍉
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Nee Albatros 3 is een compleet ander systeem.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dat is toch (gebaseerd op) het IVU systeem?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Klopt
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik denk het niet. Met een mogelijke invoering van de 304 (nu: 154, 156, 157) en het rijden van Volvo's op de 99 einde van het jaar denk ik eerder dat ze naar oost gaan. Zoals werd gezegd, het materieel is daar ook veel ouder. De nieuwe bussen die Arriva bij VDL heeft besteld, zijn nog lang niet klaar. Dus Uden lijkt me een logische plek.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De stalling Leiden heeft een enorm personeeltekort. Komend jaar gaan er van de ca. 300 chauffeurs tientallen mensen met pensioen. De lijnen 20/21 van Leiden naar Noordwijk gaan naar de stalling Alphen aan den Rijn. Die rijden dan een rit 169 naar Leiden en pakken dan 20/21 op.
Het is passen en meten en ik vraag me werkelijk af of Arriva het laatste jaar nog veel energie in het werven van chauffeurs gaat steken of dat ze de boel zo aan Qbuzz over doen.
Het is passen en meten en ik vraag me werkelijk af of Arriva het laatste jaar nog veel energie in het werven van chauffeurs gaat steken of dat ze de boel zo aan Qbuzz over doen.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Werving van nieuw personeel gaat gewoon door. Zo zijn er op de stalling Leiden open dagen op 15 en 22 september.
13 oktober in Gouda en 27 oktober in Krimpen.
13 oktober in Gouda en 27 oktober in Krimpen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Voor de 315 in West Brabant zijn wel extra bussen nodig heb ik begrepen. Sowieso gaan ook de Bravo Direct lijnen rondom Oosterhout uitgebreid worden waar dus ook wel extra bussen voor nodig zullen zijn. Ik heb begrepen dat er daarvoor Volvo's uit Oost Brabant zouden komen maar dat kan altijd weer veranderen uiteraard. Een deel van de Volvo's die nu naar Oost Brabant gaan mogen sowieso niet in West Brabant rijden want dat zijn geen Euro 6 bussen.regenmaker schreef: ↑do 07 sep 2023, 07:41Ik denk het niet. Met een mogelijke invoering van de 304 (nu: 154, 156, 157) en het rijden van Volvo's op de 99 einde van het jaar denk ik eerder dat ze naar oost gaan. Zoals werd gezegd, het materieel is daar ook veel ouder. De nieuwe bussen die Arriva bij VDL heeft besteld, zijn nog lang niet klaar. Dus Uden lijkt me een logische plek.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Die natuurlijk weer als uitzendkracht indienst komen, daardoor niet overgenomen worden door qbuzz die met een ander uitzendbureau zaken doet, en iedereen op straat gegooid word, en het dan raar vinden dat mensen niet in het ov willen werkenSpeedmaster schreef: ↑ma 11 sep 2023, 09:20 Werving van nieuw personeel gaat gewoon door. Zo zijn er op de stalling Leiden open dagen op 15 en 22 september.
13 oktober in Gouda en 27 oktober in Krimpen.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De 75 verschijnt nog steeds regelmatig op de schermen in de bus op station Alphen aan den Rijn, dus de oude CXX-nummers waren sowieso nooit echt verdwenen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dan lopen de interne nummering en het publieke lijnnummer door elkaar. Achter de schermen zijn de oude lijnnummers gewoon gebleven (zie ook Leiden). Uit de open data:
Code: Selecteer alles
LINE|1|I|ARR|17001|1|Station via Plaswijck en Groenhoven - Station|1||BUS||
LINE|1|I|ARR|17002|2|Westergouwe - Station|2||BUS||
LINE|1|I|ARR|17003|3|Station - Goverwelle|3||BUS||
LINE|1|I|ARR|17004|4|Station via Groenhoven en Plaswijck - Station|4||BUS||
LINE|1|I|ARR|17011|1|Leiderdorp Ziekenhuis - Leiden Station De Vink|1||BUS||
LINE|1|I|ARR|17012|2|Leiderdorp Oranjewijk - Leiden Station De Vink|2||BUS||
LINE|1|I|ARR|17013|3|Leiden Station De Vink - Leiden Merenwijk|3||BUS||
LINE|1|I|ARR|17014|4|Leiden Station De Vink - Leiden Merenwijk|4||BUS||
LINE|1|I|ARR|17015|5|Leiden Centraal - Voorschoten Starrenburg|5||BUS||
LINE|1|I|ARR|17016|6|Leiden Centraal - Leiderdorp Leyhof|6||BUS||
LINE|1|I|ARR|17017|7|Leiden Centraal - Zoeterwoude-Rd Grote Polder|7||BUS||
LINE|1|I|ARR|17018|8|Leiden Centraal - Oegstgeest Haaswijk|8||BUS||
LINE|1|I|ARR|17019|9|Leiden Centraal - Bio Science Park|9||BUS||
LINE|1|I|ARR|17073|3|Station via Kerk en Zanen - Station|3||BUS||
LINE|1|I|ARR|17074|4|Station via Molenwetering - Station|4||BUS||
LINE|1|I|ARR|17075|1|Station via Ridderveld Oost en West - Station|1||BUS||
LINE|1|I|ARR|17077|2|Station via Ridderveld West en Oost - Station|2||BUS||
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2024)
De 2024 dienstregeling voor Zuid-Holland Noord is live: https://www.arriva.nl/plan-je-reis/dien ... n-holland/
Met als belangrijkste wijzigingen: de Alphense Vlinders worden vervangen door de reguliere lijnen 1 en 2. Ook gaat lijn 90 in Leiden Bio Science Park dezelfde route rijden als lijn 38.
Met als belangrijkste wijzigingen: de Alphense Vlinders worden vervangen door de reguliere lijnen 1 en 2. Ook gaat lijn 90 in Leiden Bio Science Park dezelfde route rijden als lijn 38.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Wel jammer dat er binnen één concessie twee verschillende data gehanteerd worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Volgens mij reed de 90 toch langs Posthof om een rechtstreekse verbinding te bieden tussen Katwijk en het ziekenhuis Diaconessenhuis, dat vlak bij de halte Posthof ligt? Blijkbaar vervalt die verbinding nu?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Het is al een poos geleden dat ik een bus heb genomen in deze concessie. Vandaag in twee Leidse stadsbussen gezeten. Mijn gunst, wat heeft Arriva gedaan met de automatische omroep? Het werkte wel, maar het is echt oerlelijke text-to-speech geworden... Had daar niet even wat meer aandacht aan kunnen worden besteed?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Volgens mij is dit inmiddels Arriva breed veranderd. Tts heeft als voordeel dat je het constant actueel kan houden en dingen handmatig toe kan voegen in plaats van telkens tante bea over laten komen om een nieuw zooitje haltes in te laten spreken. Maar ik ben het met je eens. De uitspraak kan in sommige gevallen een stuk beter
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
'Sommige gevallen'? Volgens mij in alle gevallen.
Gaan ze het nog wat aanpassen, zoals NS met Tessa in de SNG heeft gedaan?
Gaan ze het nog wat aanpassen, zoals NS met Tessa in de SNG heeft gedaan?
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten