Concessie Regio Utrecht
Re: Concessie Regio Utrecht
Precies, je hebt ook de 321 in Gooi- en Vechtstreek die 2x/uur in het dal en 4x/uur in de spits rijdt, en de Bizzliners van Amsterdam Holendrecht naar Purmerend, waarvan er een in de spits en dal 2x/uur rijdt, alle anderen alleen in de spits 2x/uur.
zij/haar/hen/hun
Re: Concessie Regio Utrecht
Alle R-net gerelateerde berichten kunnen beter naar hier worden verplaatst.
Re: Concessie Regio Utrecht
De 2024 dienstregeling voor Regio Utrecht is live: https://uov-prod.cdn.prismic.io/uov-pro ... r+2023.pdf
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Dat was 'ie al een week
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Regio Utrecht
Lijn 50 gaat in de avonden wel fors achteruit. Ik had het idee dat die ritten juist wel aardig gevuld waren.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Regio Utrecht
Het personeelstekort bij U-OV is dan ook chronisch gebleken, met het personeel wat er nu is lukt het niet om de dienstregeling te rijden. Dus liever de wat rustigere ritten schrappen, en met het personeel wat je hebt zoveel mogelijk doen. Daar hoort het terugbrengen van de 34 wel bij, want die leveren met 1 personeelid meer per omloop wel een kwartier reistijdwinst voor reizigers tussen Soesterberg en Utrecht.
Re: Concessie Regio Utrecht
Tja, er gaan wel meer lijnen in de dal- en avonduren op achteruit helaas..sirvinniei schreef: ↑di 14 nov 2023, 15:48 Lijn 50 gaat in de avonden wel fors achteruit. Ik had het idee dat die ritten juist wel aardig gevuld waren.
De tram rijdt overigens ook minder: lijn 20 en 21 rijden beide 3x per uur, lijn 22 rijdt buiten de ochtendspits ook 3x per uur.
Ook heel leuk tussen 15:00 en 17:00 richting Utrecht CS vanaf het Science Park..
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Helaas, maar waar personeeltekort is moeten keuzes gemaakt worden. En op zich vind ik in een uur 9x een gekoppelde tram + 8x/uur een 21 of 24 meterbus op de verbinding Science Park - Centraal Station best een grote capaciteit voor de middagspits.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Concessie Regio Utrecht
Grootste probleem is dat studenten eigenlijk allemaal op hetzelfde moment de bus of tram willen pakken in tegenstelling tot kantoorlieden. En doordat lijn 27 soms direct achter de 28 aanrijdt of andersom, lijdt dat tot overduidelijke ondercapaciteit en onprettige situaties in enkele bussen of trams.
Re: Concessie Regio Utrecht
Dat heeft alleen niets te maken met de stroom die Milco noemt, want dat is de stroom Utrecht Centraal - Uithof / USP en die wordt niet bediend met lijn 27.
Overigens ervaar ik geen groot probleem in spreiding tussen de 27 en 28. Als het net rond een tijd is dat duizenden mensen tegelijkertijd een hoorcollege of werkgroep uitlopen zit alles vol, en daarbuiten is de drukte geen enorm probleem, zelfs als de 27 en 28 achter elkaar aan rijden.
Overigens ervaar ik geen groot probleem in spreiding tussen de 27 en 28. Als het net rond een tijd is dat duizenden mensen tegelijkertijd een hoorcollege of werkgroep uitlopen zit alles vol, en daarbuiten is de drukte geen enorm probleem, zelfs als de 27 en 28 achter elkaar aan rijden.
Re: Concessie Regio Utrecht
Toch met de tram naar de Galgenwaard? Gemeente start proef om animo te peilen
De gemeente gaat samen met FC Utrecht en vervoerdersmaatschappij QBuzz kijken of trams van en naar de Galgenwaard op wedstrijddagen aanslaan bij voetbalsupporters. Op dit moment rijdt er namelijk geen openbaar vervoer naar het stadion. Mocht de proef bevallen, dan betekent het dat er in de toekomst structureel trams naar wedstrijden rijden.
Bron en meer: DUIC
Zondag 14 april mag in de agenda worden gezet, als proefdag voor de weekendse Uithoftram.
De gemeente gaat samen met FC Utrecht en vervoerdersmaatschappij QBuzz kijken of trams van en naar de Galgenwaard op wedstrijddagen aanslaan bij voetbalsupporters. Op dit moment rijdt er namelijk geen openbaar vervoer naar het stadion. Mocht de proef bevallen, dan betekent het dat er in de toekomst structureel trams naar wedstrijden rijden.
Bron en meer: DUIC
Zondag 14 april mag in de agenda worden gezet, als proefdag voor de weekendse Uithoftram.
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik denk dat de tram naar de Galgenwaard voor wedstrijden een topidee is, maar er rijdt toch echt wel OV naar de Galgenwaard, DUIC... Lijnen 9 en 41 rijden samen flink frequent, zelfs.
請勿靠近車門
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Lijn 9 rijdt niet op zondag, lijn 41 rijdt op wedstrijddagen niet via de Galgenwaard
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Best bijzonder dat er geen ov rijdt naar het Stadion. Wie verzint zoiets?
Daar er geen calamiteitenwissels zijn moet wel dus het hele traject worden gereden. Nu is dat op zich geen probleem met een mooie p&r aan het eindpunt op de Uithof.
Jammer dat ze het maar eenmalig aanbieden en dan besluiten of het rendabel is. Lijkt mij belangrijk om er de tijd voor te nemen. Aanbod creëert in dit geval ook wel vraag lijkt mij.
Daar er geen calamiteitenwissels zijn moet wel dus het hele traject worden gereden. Nu is dat op zich geen probleem met een mooie p&r aan het eindpunt op de Uithof.
Jammer dat ze het maar eenmalig aanbieden en dan besluiten of het rendabel is. Lijkt mij belangrijk om er de tijd voor te nemen. Aanbod creëert in dit geval ook wel vraag lijkt mij.
Re: Concessie Regio Utrecht
Kijk naar wat EBS in Zwolle flikt, tijdens wedstrijden met 8 persoonsbusjes rijden, wat zeer onveilige situaties creëert. Daar zouden ze ook beter tijdens wedstrijden een CapaCity kunnen laten rijden.
Dus het idee van trams tijdens wedstrijden vind ik een top idee. Laat maar weer zien dat er wel partijen zijn die meedenken naar een veilige en toegankelijke oplossing.
Dus het idee van trams tijdens wedstrijden vind ik een top idee. Laat maar weer zien dat er wel partijen zijn die meedenken naar een veilige en toegankelijke oplossing.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Regio Utrecht
Vanuit de p+r kan je dan weer mooi supporters uit het oosten van de provincie oppikken.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Regio Utrecht
Al het supportersvervoer wordt door Pouw Vervoer gereden op dit moment. Is dat een contract wat binnenkort afloopt ofzo?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten