Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
De VRA kennende wel, die zijn behoorlijk van de boetes en de beloningen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: di 15 mar 2011, 13:40
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
GVB rijdt in opdracht van de Gemeente Amsterdam, en heeft volgens mij niets te maken met de VRA
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
GVB rijdt naar mijn weten in opdracht van de VRA.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Dat klopt; Stadsvervoer Amsterdam (GVB), Zaanstreek-Waterland (EBS) en Amstelland-Meerlanden (Connexxion).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik heb het idee dat GVB nu wat consistenter is, maar in dienstregeling 2023 waren er inderdaad ritten die dagelijks vast uitvielen. Heb de VRA toen nooit ergens over gehoord
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
GVB heeft vorig jaar een kwaliteitsplan moeten voorleggen aan de Vervoerregio en de RAR, en er wordt vrijwel elk jaar middels een bonus/malusregeling een bonus of boete opgelegd aan de vervoerders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Het is vandaag ook weer goed raak met de uitval, lijn 67 die in het weekend met een frequentie van een bus per uur rijdt lijkt nu zo ongeveer opgeheven.
Persoonlijk vind ik die ene bus per uur op zaterdag ook wel erg weinig overigens.
Persoonlijk vind ik die ene bus per uur op zaterdag ook wel erg weinig overigens.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: do 30 nov 2023, 19:57
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ze hebben van de zaterdag diensten ,,, zondagsdiensten gemaakt daarom , maar u heeft gelijk te schandalig voor woorden
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
EBS blijft nog acht maanden ‘afgeschaald’ rijden (en krijgt boete)
EBS heeft een ‘verbeterplan’ bij de Vervoerregio Amsterdam ingeleverd dat een ‘voorspelbare en betrouwbare dienstverlening’ met ‘minimale onverwachte uitval’ op moet leveren maar waarbij minder wordt gereden dan is beloofd.
Die ‘afgeschaalde dienstregeling’ verwacht EBS tot 31 augustus 2024 te blijven rijden. Vanaf het tweede kwartaal (april) zal wel weer langzaamaan opgebouwd worden naar de reguliere dienstregeling.
Bron en meer:
De Orkaan
EBS heeft een ‘verbeterplan’ bij de Vervoerregio Amsterdam ingeleverd dat een ‘voorspelbare en betrouwbare dienstverlening’ met ‘minimale onverwachte uitval’ op moet leveren maar waarbij minder wordt gereden dan is beloofd.
Die ‘afgeschaalde dienstregeling’ verwacht EBS tot 31 augustus 2024 te blijven rijden. Vanaf het tweede kwartaal (april) zal wel weer langzaamaan opgebouwd worden naar de reguliere dienstregeling.
Bron en meer:
De Orkaan
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
En hoe had EBS dit kunnen voorkomen?
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
EBS had minder ritten kunnen aanbieden. En zowel de EBS als de Vra hadden kunnen nadenken dat Connexxion chauffeurs naar de vier omliggende concessies zou trekken (als dat daadwerkelijk is gebeurd).
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Waarbij dat tweede indirect weer op het eerste neerkomt. Minder ritten aanbieden is v.z.i.w. het enige wat mogelijk was. Dat Connexxion chauffeurs naar NHN, AML of G&V zou trekken was voorspelbaar (net als Keolis in Twente gedaan heeft), maar had EBS weinig anders mee kunnen doen dan minder bieden.
De VRA kon daar volgens mij zelfs niets mee (tenzij er juridische mogelijkheden zijn om dergelijke acties te voorkomen. Ik vermoed echter dat iets dergelijks reeds bij concessieverlening van de vorige concessie had moeten gebeuren om dat daadwerkelijk mogelijk te maken.).
De VRA kon daar volgens mij zelfs niets mee (tenzij er juridische mogelijkheden zijn om dergelijke acties te voorkomen. Ik vermoed echter dat iets dergelijks reeds bij concessieverlening van de vorige concessie had moeten gebeuren om dat daadwerkelijk mogelijk te maken.).
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: do 30 nov 2023, 19:57
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Hoezoo zijn ze verbaasd dat de chauffeurs voor andere vestigingen kozen , wij als chauffeurs in Waterland wisten al een jaar voordat het inging dat ze ruim 150 chauffeurs tekort hadden , gemiddeld dan , ene keer zeiden ze 100 andere keer 200 ,dus wij dachten id dat midden hahahaha
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Hoe doet de nieuwe ringlijn Purmerend (lijn 101-102) het qua reizigersaantallen?
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ga eens kijken, zou ik zeggen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
EBS gaat deadline van april niet halen
Busbedrijf EBS rijdt tot 1 april een ‘afgeslankte’ vakantiedienstregeling. Op die datum zou het weer ‘back to normal‘ worden en bovendien zouden in april alle elektrische bussen geleverd zijn. Dat gaat niet lukken, blijkt uit een brief van de Zaanse regioraadsleden:
“EBS geeft aan dat de bijgestelde datum van 1 april 2024 ook niet meer realistisch is en weet op dit moment met 100% zekerheid te melden dat april niet gaat lukken. Inmiddels zijn er een aantal elektrische bussen geleverd welke de komende maanden gefaseerd ingezet zullen gaan worden.”
EBS kampt met personeelsgebrek en wil op korte termijn 20 FTE (chauffeurs) binnen de concessie Zaanstreek-Waterland verschuiven om tekorten op te vangen. Volgens EBS was bij de overname 25 procent van het Connexxionpersoneel ziek. Ook is 15 procent minder personeel van Connexxion overgegaan naar EBS dan verwacht. Ondanks de inzet van uitzendkrachten en touringcarchauffeurs kunnen de afspraken met de Vervoerregio (VRA) niet na worden gekomen.
Bron en meer: De Orkaan
Busbedrijf EBS rijdt tot 1 april een ‘afgeslankte’ vakantiedienstregeling. Op die datum zou het weer ‘back to normal‘ worden en bovendien zouden in april alle elektrische bussen geleverd zijn. Dat gaat niet lukken, blijkt uit een brief van de Zaanse regioraadsleden:
“EBS geeft aan dat de bijgestelde datum van 1 april 2024 ook niet meer realistisch is en weet op dit moment met 100% zekerheid te melden dat april niet gaat lukken. Inmiddels zijn er een aantal elektrische bussen geleverd welke de komende maanden gefaseerd ingezet zullen gaan worden.”
EBS kampt met personeelsgebrek en wil op korte termijn 20 FTE (chauffeurs) binnen de concessie Zaanstreek-Waterland verschuiven om tekorten op te vangen. Volgens EBS was bij de overname 25 procent van het Connexxionpersoneel ziek. Ook is 15 procent minder personeel van Connexxion overgegaan naar EBS dan verwacht. Ondanks de inzet van uitzendkrachten en touringcarchauffeurs kunnen de afspraken met de Vervoerregio (VRA) niet na worden gekomen.
Bron en meer: De Orkaan
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Zo'n hoog aantal? dat kan toch haast niet.Volgens EBS was bij de overname 25 procent van het Connexxionpersoneel ziek.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik heb elders ook wel dergelijke percentages gehoord, maar het lijkt desondanks bijna alsof Connexxion alle langdurig zieken in Noord-Holland naar de Zaanstreek overgeplaatst heeft zodat de chauffeurs die er wel zijn de gaten in andere concessies in de buurt konden opvullen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
In de Zaanstreek reed Connexxion na de zomer inderdaad nog de zomerdienst die doorliep tot en met december.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Behalve deze concessie en lijn 350 uit Friesland is al het streekvervoer in Noord-Holland in handen van Transdev/Connexxion. Onder het voorbehoud van dat de chauffeurs bepaalde reistijd naar het werk hebben en de routes ter plaatse kennen kan Connexxion er best voor kiezen om met personeel te schuiven, mits de chauffeurs die in een ander gebied komen te rijden ermee instemmen natuurlijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Dus... Omdat CXX de omliggende concessies in handen heeft, moet EBS er rekening mee houden dat CXX het personeel wegsluist en dus minder aanbieden? Op die manier blijft CXX die concessies in Noord-Holland ook wel houden, en wordt het onmogelijk voor een andere vervoerder om daar ooit nog een concessie te winnen.
Het mag, dat klopt. Maar netjes is het vanuit CXX zeker niet. Wellicht zou je in toekomstige concessies op moeten nemen dat personeel in het laatste dienstregelingjaar niet meer overgeplaatst mag worden naar een andere concessie van dezelfde vervoerder (met wellicht een uitzondering voor verhuizing van het personeelslid). Zou m.i..goed aansluiten bij de overnameverplichting van personeel die de inkomende vervoerder heeft. Anders wordt potentieel iedere concessiewissel zo chaotisch, én is er weinig aan te doen bovendien.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
JE zou daar als EBS rekening mee kunnen houden, net zoals opdrachtgevers dat ook zouden moeten doen (als je dat als eis kunt opnemen in een concessie natuurlijk). Nu heb ik geen verstand van arbeidsrecht, dus ik vraag mij af of je Connexxion het overplaatsen van mensen zomaar kunt laten verbieden. En in tijden van personeelstekort is het ook niet handig als je als inschrijver bij een concessie meer ritten gaat aanbieden.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Het verplaatsen van personeel kan dus een reden zijn voor de vele rituitval, maar is daar wat tegen te doen? Ik meen dat andere conccessies dat probleem ook hadden dat de zittende vervoerder personeel verplaatste naar een andere concessie en minder personeel overgaven naar de nieuwe vervoerder.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Is er ook daadwerkelijk bewijs dat Connexxion personeel (semi-)gedwongen heeft overgeplaatst?
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat dat gebeurd is. Wel weet ik dat er een aantal chauffeurs waren die al geruime tijd aangaven voor geen goud bij EBS te willen werken (door de slechte verhalen die er rond gingen over het bedrijf), en dus zelf om overplaatsing zouden vragen.
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat dat gebeurd is. Wel weet ik dat er een aantal chauffeurs waren die al geruime tijd aangaven voor geen goud bij EBS te willen werken (door de slechte verhalen die er rond gingen over het bedrijf), en dus zelf om overplaatsing zouden vragen.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
De Orkaan gaf aan dat er meer chauffeurs bij Connexxion bleven dan verwacht.
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten