Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Misschien was dat ook wel de strategie van Arriva: inschrijven op de concessie waar misschien geen anderen voor zijn. Het zal niet de eerste keer zijn dat Arriva een concessie in de schoot geworpen krijgt. Denk aan Limburg in 2015 en Brabant in 2006.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Aan de andere kant, het is voor Keolis natuurlijk ook gewoon inschrijven op wat ze al hebben om dat te behouden. In tegenstelling tot de andere vervoerders kan Keolis het niet echt hebben om nog een concessie te verliezen, dus Utrecht Binnen is gewoon een tweede kans mochten ze Buiten niet behouden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Begrijp ik goed dat als een vervoerder op beide concessies heeft ingeschreven en bij beiden het beste bod blijkt te hebben, deze niet alle twee concessies in de wacht sleept?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Klopt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik had ook meer inschrijvingen voor Utrecht Buiten verwacht, maar ik begrijp waarom de grootste voorkeur voor Utrecht Binnen gaat. Iemand een idee wat de marktwaarde van beiden percelen zo ongeveer zou zijn?
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik had op zijn minst een bod van Transdev op Buiten verwacht, ze hebben er jarenlang gereden en wilden dat gebied koste wat het kost houden toen Keolis won.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Utrecht Buiten heeft weinig stedelijk gebied, waar veel op te verdienen valt door de korte afstanden. Eigenlijk heb je alleen maar Amersfoort en daaromheen wat kleinere stadjes zonder echte stadsdiensten.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 16:07
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Waar heb je dit vandaan, eigenlijk?Nickipedia schreef: ↑wo 21 feb 2024, 20:02 Perceel 1: Concessie Utrecht Binnen
- Transdev Nederland Mobility Services
- Keolis Nederland
- EBS Public Transportation B.V.
- Qbuzz B.V.
Perceel 2: Concessie Utrecht Buiten
- Keolis Nederland
- Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik vermoed interne info.
- Nickipedia
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Semi-intern, de contactgegevens van iemand van de provincie stonden er nog onder, dus ik ga er vanuit dat het klopt.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
- ThatPCDude
- Berichten: 491
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Bijzonder dat cxx/transdev toch weer eens van zich laat horen, in plaats van alleen in te schrijven op concessies waar ze de zittende vervoerder waren!
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dat klopt niet helemaal, want Transdev had ook een bod gedaan op Zuid-Holland Noord (en waren naar verluidt 2e geworden).
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 22 feb 2024, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Voor Zuid-Holland Noord geldt hetzelfde als Utrecht Binnen: voor de oude concessie inging was Transdev de historische vervoerder geweest in dat gebied. Dat het bedrijf dat GVU in bezit had de stadsdienst Utrecht terug wil is erg begrijpelijk.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik heb het idee dat Connexxion de laatste jaren eigenlijk geen nieuwe concessies heeft binnengesleept.
Voor de reiziger is het natuurlijk het beste als Qbuzz en Keolis gewoon blijven rijden: geen gedoe met een andere vervoerder en eventueel personeel dat in een andere concessie van de werkgever verder kan.
Voor de reiziger is het natuurlijk het beste als Qbuzz en Keolis gewoon blijven rijden: geen gedoe met een andere vervoerder en eventueel personeel dat in een andere concessie van de werkgever verder kan.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Veluwe Zuid, maar dat was onderhands.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Gooi en Vechtstreek was volgens mij de laatste die Transdev niet onderhands kreeg.
- ThatPCDude
- Berichten: 491
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
De provincie NH is opdrachtgever voor die concessie. Zoals eerder op het forum voorbij is gekomen zou cxx het wel hééél erg moeten verpesten willen ze uit NH verdwijnen
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Is het de bedoeling dat de bussen in de nieuwe concessie, nu de gemeente Vijfheerenlanden bij de provincie Utrecht is gevoegd, verder rijden dan Vianen (en Leerdam), en ook Lexmond, Ameide en Meerkerk gaan bedienen?
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dat is al het geval met de lijnen 85 en 94 en U-Flex in dat gebied.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Maar dat geldt ook voor Utrecht Buiten en daar doen ze niet mee
Lijn 80 (Vianen - Gorinchem) wordt al mede gefinancierd door de provincie Utrecht, maar volgens mij was er nog geen sprake van die uit DMG te halen en aan Utrecht toe te voegen.Station Luchtbal schreef: ↑do 22 feb 2024, 11:57 Is het de bedoeling dat de bussen in de nieuwe concessie, nu de gemeente Vijfheerenlanden bij de provincie Utrecht is gevoegd, verder rijden dan Vianen (en Leerdam), en ook Lexmond, Ameide en Meerkerk gaan bedienen?
Ameide en Lexmond worden nu al door de Utrechtse concessie bediend op tijden waarop de uitloper uit DMG daar niet rijdt.
94 bestaat niet, dat is tegenwoordig ook bij U-OV gewoon de 90.rooddolfijn schreef: ↑do 22 feb 2024, 12:13 Dat is al het geval met de lijnen 85 en 94 en U-Flex in dat gebied.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ah ha, de avondritten naar Ameide rijden onder het lijnnummer 90, ik was nog in de veronderstelling dat die ritten het nummer 94 hadden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Volgensmij is het inderdaad vanaf 2025 de bedoeling dat de Utrechtse vervoerder het deel (Utrecht -) Vianen - Meerkerk van de huidige lijn 80 (voormalig 81) gaat exploiteren. Momenteel is dat nog DMG, gefinancierd door beide provincies.
EDIT: Er staat in de lijnfiche voor Utrecht Binnen inderdaad een lijn 81 benoemd, rijdend van Vianen Lekbrug naar Meerkerk A27, welke afgestemd moet zijn op lijn aankomst- en vertrektijden van SnelBuzz 387.
EDIT: Er staat in de lijnfiche voor Utrecht Binnen inderdaad een lijn 81 benoemd, rijdend van Vianen Lekbrug naar Meerkerk A27, welke afgestemd moet zijn op lijn aankomst- en vertrektijden van SnelBuzz 387.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Daar gaat wat verandering in komen. Bij het samenvoegen van NHN en HIJ gaan ook compleet andere voorwaarden komen waarbij de provincie veel meer regie kan houden. Aanleiding is de huidige gang van zaken omtrent NHN. Maar das offtopicThatPCDude schreef: ↑do 22 feb 2024, 11:31 De provincie NH is opdrachtgever voor die concessie. Zoals eerder op het forum voorbij is gekomen zou cxx het wel hééél erg moeten verpesten willen ze uit NH verdwijnen
- ThatPCDude
- Berichten: 491
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Huidige GaVaZa in NHN? Is het zo'n pestzooi dan daar?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Utrecht Buiten heeft wel een mooi aantal goed gebruikte streeklijnen met een redelijke rijsnelheid, zoals de 107, 126 en 295 in het westen en de 50, 70 en de 202/203 in het oosten van de provincie. Qua verdienpotentie vind ik Utrecht Buiten zeker wel een interessante concessie.sirvinniei schreef: ↑wo 21 feb 2024, 22:03 Utrecht Buiten heeft weinig stedelijk gebied, waar veel op te verdienen valt door de korte afstanden. Eigenlijk heb je alleen maar Amersfoort en daaromheen wat kleinere stadjes zonder echte stadsdiensten.
Wellicht is het een éénmalig experiment van de provincie om twee grote concessies gelijktijdig in de markt te zetten. En concluderen ze straks dat ze daardoor voor Buiten minder goede biedingen hebben gekregen, dan wanneer ze beide concessies met bijv. een halfjaar tussentijd in de markt hadden gezet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten