Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
's-Hertogenbosch CS - Uden busstation - Hierbij wordt gesproken over een mogelijke versnelling van de route tussen Veghel en 's-Hertogenbosch vanwege komst nieuwe lijn die Schijndel bedient. De lijn hieronder dus.
's-Hertogenbosch CS - Eindhoven CS
Volgende Directlijnen:
Hilvarenbeek Doelenstraat - Tilburg CS
Uden busstation - Nijmegen CS
Uden busstation - Cuijk station of Uden busstation - Boxmeer station
Best station - Hilvarenbeek Doelenstraat of Best station - Tilburg CS
Het verschil tussen BravoDirect en Directlijnen is met name de frequentie. Voor de Directlijnen gelden minder hoge minimum frequentie-eisen. Echter, wel een uitgebreide bedieningsperiode.
Daarnaast heeft het document het over de Brainportlijnen Uden - Veghel - ASML Veldhoven en Tilburg Zuid - ASML Veldhoven die verder uitgewerkt worden.
Het kan ook goed zijn dat ze dat gaan vervangen door Uden - Boxmeer (wellicht via Gemert, als vervanger van lijn 123), waardoor Cuijk nog minder busvervoer heeft.
Ik denk niet dat via Gemert gereden gaat worden maar via Mill aangezien Gemert bij ZOB hoort en de lijn dan zou gaan concureren met lijn 322. In het document dat men een basis wil voor Bravoflex ook in landelijk gebied.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
teun schreef: ↑wo 03 apr 2024, 20:52
Bijzonder dat ze de verbinding Uden-Cuijk zo willen opwaarderen, dat rijdt nu enkel doordeweeks overdag.
De Provincie ziet graag de verbinding tussen Uden e.o. en de Maaslijn verbeteren. Vziw is het aan de inschrijver of dat dan via Cuijk of Boxmeer gaat.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
ZO6176 schreef: ↑wo 03 apr 2024, 22:09
Zijn er dan zoveel reizigers tussen Uden en Noord-Limburg?
Nee, die zijn nu maar beperkt. Vooral de relatie Mill - Cuijk is in de spitsuren nog redelijk bezet. Maar het product is nu super onaantrekkelijk met de laatste bus net na half 7 vanuit Uden. Dus zonder goede verbinding ook geen reizigers.
Maar ze hebben er wel een vaste reiziger bij in het weekend als die verbinding daadwerkelijk gaat rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers schreef: ↑do 04 apr 2024, 04:18
Ik vraag me nu af of de BravoDirect lijn Uden - Veghel - Den Bosch dan via de 158 route gaat en de 304-voorstel via Schijndel blijft
ZO6176 schreef: ↑wo 03 apr 2024, 22:09
Zijn er dan zoveel reizigers tussen Uden en Noord-Limburg?
Nee, die zijn nu maar beperkt. Vooral de relatie Mill - Cuijk is in de spitsuren nog redelijk bezet. Maar het product is nu super onaantrekkelijk met de laatste bus net na half 7 vanuit Uden. Dus zonder goede verbinding ook geen reizigers.
Maar ze hebben er wel een vaste reiziger bij in het weekend als die verbinding daadwerkelijk gaat rijden.
omaylie schreef: ↑wo 03 apr 2024, 19:52
Als ik het zo lees, hadden ze beter de Brabantliner-formule ook door kunnen trekken naar Oost-Brabant.
De Brabantliner formule is enkel voor tempo-100 bussen volgens mij? Zou mooi zijn als er goede (EV) intercitybussen komen zoals de huidige volvo 8900
regenmaker schreef: ↑wo 03 apr 2024, 21:06
Ik denk niet dat via Gemert gereden gaat worden maar via Mill aangezien Gemert bij ZOB hoort en de lijn dan zou gaan concureren met lijn 322.
Het trajectdeel Uden-Gemert heeft in het verleden al regelmatig in de voorlopers van concessie Oost Brabant gezeten. Lijn 25 en 121 werden deels door de BBA gereden.
ArrivaBas schreef: ↑wo 03 apr 2024, 19:18
Lekker verwarrend om in de strategie al twee formules te gebruiken die qua naam min of meer overlappen...
Wel of geen BRAVO, vraag is of de reiziger het verschil herkent
Ze kunnen die ook koppelen aan de direct lijn Best-Hilvarenbeek of Tilburg,dat zou de huidige 142 zijn.
Interessant,omdat die nou juist alleen ma-vr overdag rijdt.
Best-Tilburg zou nog de huidige 141 kunnen zijn,maar Best-Hilvarenbeek vind ik toch opvallend
Het is een beetje een randgebied tussen twee concessies, maar wel van dezelfde provincie. En in het PvE wordt de belofte gedaan dat vanaf elke bushalte een treinstation zonder overstappen bereikbaar is. Dus je zou een doorgaande lijn Tilburg - Reusel verwachten, tenzij ze opeens de dorpjes tussen Tilburg en Reusel te klein vinden voor überhaupt een bus?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef: ↑za 06 apr 2024, 22:24
Tenzij ze opeens de dorpjes tussen Tilburg en Reusel te klein vinden voor überhaupt een bus?
De dorpen tussen Hilvarenbeek en Reusel zijn dusdanig klein dat waarschijnlijk Bravoflex voldoet? Esbeek heeft 1295 inwoners, Hoge Mierde 1910, Lage Mierden 1930.
Suus schreef: ↑za 06 apr 2024, 22:24
Het is een beetje een randgebied tussen twee concessies, maar wel van dezelfde provincie.
Voorheen viel het gebied tussen Reusel-Tilburg-Best ook in de concessie van het samenwerkingsverband regio Eindhoven.
Qua verplaatsingsbehoefte zijn de dorpen in meer of mindere mate op zowel Tilburg en Eindhoven gericht.
Als men een directlijn Tilburg - Moergestel - Best introduceerd naast de directlijn Tilburg - Hilvarenbeek. Dan kan je alsnog een lijn Best - Hilvarenbeek - Reusel introduceren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Alleen vraag ik me dan af hoeveel reizigers die laatste dan trekt.Ik denk dat de dorpen liever een directe verbinding met de grote stad willen,dan een overstapverbinding.Zeker voor scholieren is een directe verbinding beter.
Best-Hilvarenbeek-Reusel is voor Reusel als verbinding naar een treinstation al niet aantrekkelijk,die hebben een verbinding met Eindhoven.Bovendien heeft Best alleen sprinters,Tilburg en Eindhoven ook IC's
In het bijgevoegde kaartje lijkt het ook net of lijn 1 niet meer bij het Tweesteden-ziekenhuis komt.
En bijzonder dat de ambitie voor lijn 5 in Noord 's avonds en in het weekeinde maar 1x per uur blijft. Ik denk dat je daar per saldo meet reizigers gelukkig mee maakt dan 4x per uur door Goirle.
Interessant dat ze Nistelrode - Oss een hogere frequentie geven dan Nistelrode - Uden. Vraag me af hoe ze dat willen doen Doe dan gewoon dat hele stuk dezelfde frequentie. En alsof mensen vanaf Nistelrode niet naar Uden willen. Maar ja, het is weer 305 über alles.
Vind het wel mooi, Nistelrode gaat er qua bediening in het dorp op vooruit, als ik lijn 157 gebruik valt het me op dat er best veel reizigers bij de unieke haltes in en uitstappen tussen Uden en Oss.
regenmaker schreef: ↑zo 12 mei 2024, 01:33
Nog een interessant document gevonden over mogelijke nieuwe netwerk:
Wel jammer dat Lijn 450 uit België niet is benoemd, dat is een vrij drukke lijn die ook binnenlands tussen Goirle en Tilburg een rol van betekenis kan hebben. Mis voor die lijn ook een routevariant via de Universiteit.
Tom024 schreef: ↑zo 12 mei 2024, 13:30
In het bijgevoegde kaartje lijkt het ook net of lijn 1 niet meer bij het Tweesteden-ziekenhuis komt.
Is ook niet nodig, TweeStedenZiekenhuis gaat sluiten over een paar jaar. Het hele gebied rond het Elisabeth Ziekenhuis gaat hierom in de komende tijd op de schop.