Bleizo gaat geen Bleizo heten
Bleizo gaat geen Bleizo heten
Bleizo gaat geen Bleizo heten
Geplaatst op: donderdag 15 april 2010 17:14
Laatst bijgewerkt: donderdag 15 april 2010 17:16
Voor de realisatie van de toekomstige Verlengde Oosterheemlijn gaan de komende maanden 400 betonnen palen de grond in. De lijn eindigt op een viaduct ter hoogte van het nieuwe NS-station, dat bij de A12 wordt gebouwd. De naam van dit NS-station is nog niet bekend. “Het zal in ieder geval geen station Bleizo heten” vertelde burgemeester Van Vliet.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 15 april 2010 17:14
Laatst bijgewerkt: donderdag 15 april 2010 17:16
Voor de realisatie van de toekomstige Verlengde Oosterheemlijn gaan de komende maanden 400 betonnen palen de grond in. De lijn eindigt op een viaduct ter hoogte van het nieuwe NS-station, dat bij de A12 wordt gebouwd. De naam van dit NS-station is nog niet bekend. “Het zal in ieder geval geen station Bleizo heten” vertelde burgemeester Van Vliet.
Lees verder
Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze toch voor een andere naam gingen kiezen, maar je weet het natuurlijk nooit. Voor marketing en "hippe namen" is men tot alles in staat. Maar "Bleizo" wordt het gelukkig dus niet *pfieuw*
Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten
Blij zo!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten
Jeej een extra stop erbij, je bent al zo snel in Zoetermeer met de trein -O-
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten
Ja, vanuit de richting Gouda wordt de reis iets langer inderdaad.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten
Ga maar uit van 2 minuten om precies te zijn.
Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten
Het punt is meer dat het weer twee minuten zijn. De verbinding Utrecht-Zoetermeer is er al niet aantrekkelijker op geworden de laatste jaren.meltrain schreef:Ja, vanuit de richting Gouda wordt de reis iets langer inderdaad.
Het is een spectrum.
Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten
Waar blijft dan de winst van de SLT, je leest overal dat ie sneller optrekt etc, wat voor rijtijd winst moet zorgen. Dan zou je toch met de zelfde rijtijd tussen Den Haag en Utrecht een keer of 2 extra moeten kunnen stoppen?
Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten
Reizigers Zoetermeer - Utrecht hebben niet te klagen, een keurige 2-3 minuten crossplatform overstap in Gouda, en dat 4x per uur. De s9800 / s19800 vertrekt vlak achter de s500 / s1700 / s2000 aan richting Den Haag, en andersom: Komt in Gouda net voor die treinen aan.
Bovendien: Reizigers voor delen van Zoetermeer krijgen nu juist een kortere reistijd van/naar Utrecht, en ik verwacht in de verre toekomst een koppeling van RandstadRail 4 en de Rotterdamse stadstram :)
Bovendien: Reizigers voor delen van Zoetermeer krijgen nu juist een kortere reistijd van/naar Utrecht, en ik verwacht in de verre toekomst een koppeling van RandstadRail 4 en de Rotterdamse stadstram :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten
Een deel van de rijtijdwinst van de SLT gaat verloren doordat de halteertijd relatief lang duurt. Er gaat veel tijd verloren met het openen en sluiten van de deuren, wat vooral door de treeplanken komt.Caspar schreef:Waar blijft dan de winst van de SLT, je leest overal dat ie sneller optrekt etc, wat voor rijtijd winst moet zorgen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten
En aanvullend: als ze die cross-platform door vertraging mochten missen dan hebben ze altijd nog 't Haagse deel wat achter de Sprinter zit en dus eigenlijk nooit gemist kan wordenBee schreef:Reizigers Zoetermeer - Utrecht hebben niet te klagen, een keurige 2-3 minuten crossplatform overstap in Gouda, en dat 4x per uur. De s9800 / s19800 vertrekt vlak achter de s500 / s1700 / s2000 aan richting Den Haag, en andersom: Komt in Gouda net voor die treinen aan.
De andere kant op kunnen ze, mocht in Utrecht het Haagse deel gemist worden, ook nog eens cross-platform vanuit het Rotterdamse deel overstappen. D'r zijn inderdaad wel slechtere verbindingen te bedenken in 't land...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten