Heb geen officiële gegevens, maar meen dat de Citadis net te hoog is om door één van de twee tunnels te kunnen rijden, en de buis waar het wel kan stapvoets gereden moet worden.dennistd schreef:Zijn de huidige Citadis'en dan hoger dan de oude ZGT's?jesse-cruzu schreef:Wissel is inderdaad verwijderd richting Proviniersplein. Snap niet waarom. Dalijk verwijderen ze een potentiële calamiteitenroute. Niet dat de trams door de tunnel passen, maar toch.
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Je snapt niet waarom ze een omleidingsroute opdoeken waar geen gebruik van gemaakt kan worden?jesse-cruzu schreef:Wissel is inderdaad verwijderd richting Proviniersplein. Snap niet waarom. Dalijk verwijderen ze een potentiële calamiteitenroute. Niet dat de trams door de tunnel passen, maar toch.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Bedoel in de zin van: Je schaft trams aan, maar hij past niet overal op ons infrastructuur, dus we verwijderen het gewoon. Je kan ook bedenken dat bij een renovatie van de Statentunnel de tramsporen meteen kunt verlagen is het probleem opgelost.n-evo schreef:Je snapt niet waarom ze een omleidingsroute opdoeken waar geen gebruik van gemaakt kan worden?jesse-cruzu schreef:Wissel is inderdaad verwijderd richting Proviniersplein. Snap niet waarom. Dalijk verwijderen ze een potentiële calamiteitenroute. Niet dat de trams door de tunnel passen, maar toch.
Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het weghalen van de bovenleiding in de Statentunnel gaat de inzet van elektrische bussen op lijn 33 en 40 een stuk makkelijker maken. En het verwijderen van het nare wissel in de Eerste Middellandstraat maakt het oversteken van de Henegouwerlaan/‘s-Gravendijkwal ook een stuk prettiger.
Overigens was het vandaag feest, de eerste Citadis 1 heeft een miljoen kilometer gehaald *O*
Overigens was het vandaag feest, de eerste Citadis 1 heeft een miljoen kilometer gehaald *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Die eer kwam toe aan nummer 2026 .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Sinds december 2013 rijdt lijn 173 een omleiding in Bergschenhoek: in plaats van via het centrum wordt via de Randweg-West en de Jacob Marislaan gereden.
Weet iemand of dit de definitieve route is, of dat op termijn weer volgens de normale route gereden zal worden?
Weet iemand of dit de definitieve route is, of dat op termijn weer volgens de normale route gereden zal worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Hoe precies bedoel je de omleiding? De RET heeft het nergens over een omleiding in Bergschenhoek en alle haltes die op Google Maps staan, staan ook in de route van de RET, zoals Sporthal de Ackers en Rubenslaan.
Op Streetview lijkt dat ook de normale route, de meeste halte hebben Abri's, rode stickers (ipv oranje omleidingsstickers) en een enkele zelfs een DRIP.
Op Streetview lijkt dat ook de normale route, de meeste halte hebben Abri's, rode stickers (ipv oranje omleidingsstickers) en een enkele zelfs een DRIP.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Als ik in Google Streetview even de beelden van voorgaande jaren terugkijk dan kom ik in een zeker jaar ook nog een haltepaal ter hoogte van het Moerasvaren tegen op de Oosteinderweg. Die zag ik op een gegeven moment op een beeld uit 2017, maar in de meest actuele beelden is de haltepaal nergens te vinden.
Overigens zou lijn 173 volgens de wiki al sinds 2012 rijden zonder significante routewijzigingen (die staan althans niet in de geschiedenis met afwijkende routestripjes), maar die halte Moerasvaren is op Streetview-beelden uit 2015 dan weer nergens te bekennen.
Overigens zou lijn 173 volgens de wiki al sinds 2012 rijden zonder significante routewijzigingen (die staan althans niet in de geschiedenis met afwijkende routestripjes), maar die halte Moerasvaren is op Streetview-beelden uit 2015 dan weer nergens te bekennen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
In eerste instantie werd via de Dorpsstraat gereden, maar wegens werkzaamheden in het kader van Centrumplan Bergschenhoek werd later (waarschijnlijk vanaf december 2013) via de Randweg-West gereden. Eerst stond nog op de site van de RET een bericht dat lijn 173 een omleiding rijdt (tot december 2015 volgens mij), maar dat bericht is later verdwenen, terwijl nog steeds niet via de oorspronkelijke route wordt gereden.Suus schreef:Hoe precies bedoel je de omleiding? De RET heeft het nergens over een omleiding in Bergschenhoek en alle haltes die op Google Maps staan, staan ook in de route van de RET, zoals Sporthal de Ackers en Rubenslaan.
Daarom vermoed ik dat de omleidingsroute stiekem de definitieve route is geworden. Het is namelijk nooit zo gecommuniceerd.
Daarom staat op de Wiki dat er een omleiding wordt gereden. Ik wil graag weten of dat de definitieve route is, zodat ik de Wiki kan bijwerken.Daniel schreef: Overigens zou lijn 173 volgens de wiki al sinds 2012 rijden zonder significante routewijzigingen (die staan althans niet in de geschiedenis met afwijkende routestripjes), maar die halte Moerasvaren is op Streetview-beelden uit 2015 dan weer nergens te bekennen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ergens in 2016 is besloten dat lijn 173 niet terugkeert naar de oorspronkelijke route. Het is destijds aan de orde gekomen tijdens de raadsvergadering (https://channel.royalcast.com/lansinger ... 20160526_1).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Over ongeveer een maand starten eindelijk de werkzaamheden aan het keerspoor in Pijnacker, zodat vanaf 2021 de frequentie op de overvolle RandstadRail opgevoerd kan worden: https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/keervoorziening
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dit weekend reed ik langs de RET remise aan de Sluisjesdijk en daar stonden aan de kant van de bushalte van lijn 70 3 roze ex-Breng Fiat Ducato's (ex-buurtbussen) met een RET logo binnen de hekken. Geen idee wat ze komen doen maar opvallend zijn ze door de roze kleur wel.
Een aantal nieuw aangeschafte Mercedes Sprinter's voor de buurtbussen van de RET stonden aan de andere kant van het terrein in een hoekje verstopt.
Een aantal nieuw aangeschafte Mercedes Sprinter's voor de buurtbussen van de RET stonden aan de andere kant van het terrein in een hoekje verstopt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Die nieuwe Sprinters zijn afgekeurd en de busjes die nu op de 601 en 602 rijden zijn praktisch versleten. Daarom zijn die Ducato's tijdelijk gehuurd, heb ik vernomen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Heeft de realisatie van het keerspoor zoveel tijd nodig? Of is er een andere reden dat de hogere frequentie pas in 2021 wordt ingevoerd?Bemined schreef:Over ongeveer een maand starten eindelijk de werkzaamheden aan het keerspoor in Pijnacker, zodat vanaf 2021 de frequentie op de overvolle RandstadRail opgevoerd kan worden: https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/keervoorziening
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
1 busje rijdt al op buurtbuslijn 602 - RET 1620 (ex Breng 7373). 2 stuks gaan er rijden op buurtbuslijn 601 en 1 bus gaat vanaf 2 september rijden op gecombineerde buurtbuslijn 603/604 in Barendrecht. Zie onderstaand de link.mb90 schreef:Dit weekend reed ik langs de RET remise aan de Sluisjesdijk en daar stonden aan de kant van de bushalte van lijn 70 3 roze ex-Breng Fiat Ducato's (ex-buurtbussen) met een RET logo binnen de hekken. Geen idee wat ze komen doen maar opvallend zijn ze door de roze kleur wel.
Een aantal nieuw aangeschafte Mercedes Sprinter's voor de buurtbussen van de RET stonden aan de andere kant van het terrein in een hoekje verstopt.
https://barendrechtnu.nl/nieuws/barendr ... ber-rijden
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Een groot deel van de tijd zal bestaan uit voorbelasting van de grond, daadwerkelijke aanleg van de sporen zal waarschijnlijk pas in de tweede helft van 2020 van start gaan. En naast het extra spoor was er ook sprake van extra gelijkrichterstations voor de stroomvoorziening van de extra metro's en toevoeging van extra seinen op de vrije baan, dat zal ook voorbereidingstijd kosten. Het plan was geloof ik om vanaf begin 2021 de extra ritten te laten rijden, of die planning nog actueel is weet ik niet.Hendrik schreef:Heeft de realisatie van het keerspoor zoveel tijd nodig? Of is er een andere reden dat de hogere frequentie pas in 2021 wordt ingevoerd?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dank voor je info! :pos: Klinkt aannemelijk...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vandaag in Rotterdam.....
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6495
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik reed langs metrostation Blijdorp, dat zag er ook onwerkelijk uit met het rolluik naar beneden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De kiosk op spoor 13/14 te Rotterdam Centraal is verbouwd :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
In de metro is logischerwijs Boymans van Beuningen uit de omroep gehaald bij Eendrachtsplein. Klinkt wel raar zo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Misschien oud nieuws maar de realisatie van de keerlus Wilhelminaplein voor trams komt dichterbij:
https://www.stadionpark-rotterdam.nl/ni ... lminaplein
https://www.stadionpark-rotterdam.nl/ni ... lminaplein
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De eerste plannen voor deze keerlus stammen al uit 1996 .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Neem aan dat hij vanaf Veemstraat, Posthumalaan op rijd?
Zo hoef je volgens mij weinig aanpassingen te doen, sinds op Posthumalaan al een deel spoor light,
Of moet dat spoor nog vervangen worden?
Zo hoef je volgens mij weinig aanpassingen te doen, sinds op Posthumalaan al een deel spoor light,
Of moet dat spoor nog vervangen worden?
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Voor verstoringen zou andersom handiger zijn, als de Erasmusbrug na een brugopening in storing gaat staan er al snel 10 trams te wachten voor men besluit een omleiding in te stellen, die wil je dan linksaf vanaf Wilhelminaplein de Posthumalaan op kunnen sturen i.p.v. achteruit terug de Laan op Zuid op en dan de Veemstraat in.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten